- Joined
- Jun 13, 2012
- Messages
- 3,021

Όχι, μη ψάχνεστε για κανένα ουροσυλλέκτη, απλά ήταν μια από τις πρώτες 2-3 κασέτες που αγόρασα στον... ZX-Spectrum +2 μου! Ιεροσυλία θα μου πείτε, αφού ο συγκεκριμένος τίτλος, είναι απόλυτα συνυφασμένος με τον βασιλιά Commodore, στέλνοντας οποιαδήποτε άλλη παρέκκλιση, να καταδικαστεί ως γραφικότητα, εις τους αιώνες των αιώνων (αμήν)!
Ναι, μα ... εγώ τότε...αυτό δε το γνώριζα, και ο "μονοκάναλος" Spectrum μου, από την άλλη, θυσίαζε απλόχερα μπόλικο CPU time, προσομοιάζοντας, στο soundtrack, την Απολλώνια αίσθηση του χαρισματικού Sid. Πως να μη με ξελογιάσει με την απέριττη αισθητική του άσπρου διαστημόπλοιου (Manta), και τα "φωτορεαλιστικά", υψηλής ανάλυσης, γραφικά του; Μόνο για το εξώφυλλο, θα το αγόραζα και θα του έβαζα άριστα!
Αν και ανήκω στη χρονική περίοδο που ο πλανήτης γη έβγαλε τους καλύτερους αστρομαχητές του (όλοι σχεδόν της ηλικίας μου, σκότωναν εξωγήινους, όπου τους έβρισκαν), οι επιδόσεις μου, δεν ήταν αρκετές ώστε να μου εξασφαλίσουν μεγάλο προσδόκιμο ζωής. Το παιχνίδι ήταν γρήγορο, και το έβρισκα λιγουλάκι παλούκι.
Η Commodore 64 έκδοση ήταν άκρως εντυπωσιακότερη (όπως πάντα), με υπέροχο ήχο, και φρενήρη αριθμό καρέ. Τι γίνεται όμως με τον μέγιστο Atari ST;
Δυστυχώς (και το λέω με συντριβή), ο ST αν και αξιώθηκε με πλήθος 8bit μετατροπές, αρκετές από αυτές ήταν απαράδεκτες. Ήπια αρκετά φαρμάκια (trailblazer, wizball) και το uridium ήταν ένα από αυτά. H 16bit Atari έκδοση ήταν αργή...καμία σχέση με την C64 έκδοση. Ευτυχώς, αργότερα την κατάσταση βελτίωσε λίγο η Atari scene, και το uridium απέκτησε blitter υποστήριξη και ποιοτικό DMA ήχο!
Εντυπωσιακό έτσι; Όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι αρκετό! Ο ST μπορεί απείρως περισσότερα πράγματα. Δε χρειάζεται ένα κάρο custom chips για να αποδώσει κανείς τέλεια ένα 8bit game, αλλά σωστός προγραμματισμός. Το goldrunner π.χ. ήταν ένα παράδειγμα καλού προγραμματισμού. To goldrunner βέβαια ήταν καθέτου scrolling, όπου ο ST φαίνεται να τα πάει καλύτερα (π.χ. Xennon II). Ψάχνοντας όμως καλύτερα, έπεσα επάνω στο sideways, ένα ακυκλοφόρητο πρωτότυπο (κλώνο του uridium) απόδοσης 1vbl (50 fps) με οριζόντιο scrolling πολλών επιπέδων. Δεν απαιτεί hardware scrolling, δεν απαιτεί blitter. Γιατί το uridium στον Atari ST να μη δείχνει έτσι;
Last edited: