- Joined
- Sep 30, 2014
- Messages
- 599
Τα PC με συνεπήραν με το που τα πρωτοείδα. Παρόλο που ήδη εκείνο τον καιρό είχα μπλέξει με διάφορους υπολογιστές, με τα PC κατάλαβα πόσο open είναι. Μπορεί εκείνο τον καιρό να ήταν σε βρεφονηπιακό επίπεδο αλλά ήξερα ότι θα φύγουν πολύ μπροστά. Τι δούλεμα είχα φάει από τον ξάδερφο που είχε QL και μετά AMIGA δεν λέγετε….και από τους φίλους μου. Μηχάνημα ΧΤ 8088 με 640Κb μνήμη (αναβαθμισμένο) , Hercules και hantarex monitor 12ari πράσινο, 360kb 5 1/4 και μάρκα TOP XT.
Σχόλια από φίλους (δούλεμα)
Τι κάνει το ξύδι σου ;
Ρε φίλε πως είναι τα μάτια σου?
Έχεις πρασινίσει λίγο. :mrgreen:
Πως πάνε τα λογιστικά πακέτα. Ktlp.
Ωραίο ήχο έχει…μπλιπ μπλιπ μπλιπ μπλιπ….μπλιιιιιιιιιπ
Την εξέλιξη την ξέρετε λίγο πολύ όλοι.
Αρκετοί όμως δεν ξέρουν τι κάρτες μπορούσαν να μπουν στο pc και κυρίως στον ήχο.
Όλοι θυμούνται την Adlib για αρχή, μετέπειτα την sοund blaster και την εξέλιξη αυτής και κάποιες συμβατές.
Αυτό που δεν είχαν ακούσει πολύς κόσμος ήταν η ROLAND ΜΤ-32. Λογικό γιατί ήταν ακριβή και έπρεπε να ασχολείσαι και με την μουσική. Παρόλα αυτά οι εταιρείες παιχνιδιών άρχισαν να ενσωματώνουν στα options των παιχνιδιών, την επιλογή της ROLAND MT-32 και λίγο μετά την Roland SCC1. Υπήρξε και ποιο παλιά κάρτα της Roland ή LAPC-I αλλά λίγα games την υποστήριξαν ως native κάρτα, κυρίως η Sierra. Διάφορες προσπάθειες της Yamaha και κάποιων άλλων μουσικών εταιρειών δεν είχαν πολύ επιτυχία. Η βιομηχανία του Game ήχε καταλήξει σε Roland .
To ΜΤ-32 είναι ένα κανονικό synthesizer το οποίο μέσω midi συνδέετε με όποιο music keyboard έχει midi. Στο pc είτε αγόραζες μια καρτούλα midi (MPU-401)για να το συνδέσεις, ή χρησιμοποιούσες τo midi κάποιας SoundBlaster
Οπότε με δύο κάρτες στο PC, SoundBlaster για τα FX και Roland για μουσική ήταν πανδαισία τότε. Αργότερα βγήκε και η κάρτα (εσωτερική) SCC1 της Roland η οποία ήχε συμβατότητα με MT32 αλλά υποστηρίχτηκε και ως SSC1 από τις εταιρίες . Λόγω General Midi, δηλαδή σε συγκεκριμένες θέσεις στα banks όλων αυτών των synthesizer υπήρχαν standard ήχοι οργάνων, υπήρχε και συμβατότητα με άλλα synthesizers εξωτερικά της σειράς Sound Canvas.
Δηλαδή αν ένα πρόγραμμά καλούσε από μια συγκεκριμένη θέση έναν «πιάνο» αυτό θα έπαιζε σε όλα αυτά τα synthesizers. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις αργότερα αλλά για εκείνο τον καιρό το ΜΤ-32 με την SCC1 και κάποια μοντέλα Sound Canvas δουλεύανε καλά.
Αφιερώστε λίγο χρόνο να ακούσετε τον ήχο των παιχνιδιών που υποστηρίζανε την Roland εκείνο τον καιρό και φανταστείτε όλο το πακέτο στο αποκορύφωμα του με EGA – VGA, ROLAND κ SOUNDBLASTER.
Αυτά είναι κάποια δέιγματα από τις δυνατότητες της Roland.
Εδώ να ξεκαθαρίσω ότι οι χροιές και τα όργανα πλέον στα games ξεκαθαρίζουν και ίσως αν θυμάμαι καλά είναι και προς το τέλος της εποχής που γίνετε χρήση κατευθείαν στο hardware των synthesizers. Όπως και να το κάνουμε οι δυνατότητες είναι περιορισμένες και λίγοι είναι αυτοί που θα βγάλουν ένα καλό μουσικό σύνολο. Δηλαδή σύνθεση και παραγωγή ήχου. Πολύ δυνατοί στο σύνολο τους ήταν η Lucasfilm και μετά ή Sierra. Ακολούθησαν και άλλα δείγματα από άλλες εταιρείες κάποια καλά, κάποια δεν ακούγονται. Η καλύτερη λύση ακολουθεί . Παραγωγή με ότι θες και export samples. Το hardware έχει ανέβει, σκληροί δίσκοι , καλύτερες κάρτες audio.
Σχόλια από φίλους (δούλεμα)
Τι κάνει το ξύδι σου ;
Ρε φίλε πως είναι τα μάτια σου?
Έχεις πρασινίσει λίγο. :mrgreen:
Πως πάνε τα λογιστικά πακέτα. Ktlp.
Ωραίο ήχο έχει…μπλιπ μπλιπ μπλιπ μπλιπ….μπλιιιιιιιιιπ
Την εξέλιξη την ξέρετε λίγο πολύ όλοι.
Αρκετοί όμως δεν ξέρουν τι κάρτες μπορούσαν να μπουν στο pc και κυρίως στον ήχο.
Όλοι θυμούνται την Adlib για αρχή, μετέπειτα την sοund blaster και την εξέλιξη αυτής και κάποιες συμβατές.


Αυτό που δεν είχαν ακούσει πολύς κόσμος ήταν η ROLAND ΜΤ-32. Λογικό γιατί ήταν ακριβή και έπρεπε να ασχολείσαι και με την μουσική. Παρόλα αυτά οι εταιρείες παιχνιδιών άρχισαν να ενσωματώνουν στα options των παιχνιδιών, την επιλογή της ROLAND MT-32 και λίγο μετά την Roland SCC1. Υπήρξε και ποιο παλιά κάρτα της Roland ή LAPC-I αλλά λίγα games την υποστήριξαν ως native κάρτα, κυρίως η Sierra. Διάφορες προσπάθειες της Yamaha και κάποιων άλλων μουσικών εταιρειών δεν είχαν πολύ επιτυχία. Η βιομηχανία του Game ήχε καταλήξει σε Roland .




To ΜΤ-32 είναι ένα κανονικό synthesizer το οποίο μέσω midi συνδέετε με όποιο music keyboard έχει midi. Στο pc είτε αγόραζες μια καρτούλα midi (MPU-401)για να το συνδέσεις, ή χρησιμοποιούσες τo midi κάποιας SoundBlaster
Οπότε με δύο κάρτες στο PC, SoundBlaster για τα FX και Roland για μουσική ήταν πανδαισία τότε. Αργότερα βγήκε και η κάρτα (εσωτερική) SCC1 της Roland η οποία ήχε συμβατότητα με MT32 αλλά υποστηρίχτηκε και ως SSC1 από τις εταιρίες . Λόγω General Midi, δηλαδή σε συγκεκριμένες θέσεις στα banks όλων αυτών των synthesizer υπήρχαν standard ήχοι οργάνων, υπήρχε και συμβατότητα με άλλα synthesizers εξωτερικά της σειράς Sound Canvas.
Δηλαδή αν ένα πρόγραμμά καλούσε από μια συγκεκριμένη θέση έναν «πιάνο» αυτό θα έπαιζε σε όλα αυτά τα synthesizers. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις αργότερα αλλά για εκείνο τον καιρό το ΜΤ-32 με την SCC1 και κάποια μοντέλα Sound Canvas δουλεύανε καλά.
Αφιερώστε λίγο χρόνο να ακούσετε τον ήχο των παιχνιδιών που υποστηρίζανε την Roland εκείνο τον καιρό και φανταστείτε όλο το πακέτο στο αποκορύφωμα του με EGA – VGA, ROLAND κ SOUNDBLASTER.
Αυτά είναι κάποια δέιγματα από τις δυνατότητες της Roland.
Εδώ να ξεκαθαρίσω ότι οι χροιές και τα όργανα πλέον στα games ξεκαθαρίζουν και ίσως αν θυμάμαι καλά είναι και προς το τέλος της εποχής που γίνετε χρήση κατευθείαν στο hardware των synthesizers. Όπως και να το κάνουμε οι δυνατότητες είναι περιορισμένες και λίγοι είναι αυτοί που θα βγάλουν ένα καλό μουσικό σύνολο. Δηλαδή σύνθεση και παραγωγή ήχου. Πολύ δυνατοί στο σύνολο τους ήταν η Lucasfilm και μετά ή Sierra. Ακολούθησαν και άλλα δείγματα από άλλες εταιρείες κάποια καλά, κάποια δεν ακούγονται. Η καλύτερη λύση ακολουθεί . Παραγωγή με ότι θες και export samples. Το hardware έχει ανέβει, σκληροί δίσκοι , καλύτερες κάρτες audio.