2001: A Game Odyssey

Leon

Retro Starter
Messages
91
Reaction score
355
Points
53
79. Star Battle (1981) Developer: Satoru Iwata (HAL Laboratory) Publisher: Commodore Japan Platform: VIC-20
H πρώτη επαφή του Satoru Iwata με τους υπολογιστές ήταν στο μετρό του Saporro στον δρόμο για το σχολείο όπου η τηλεφωνική εταιρία είχε εγκαταστήσει υπολογιστές όπου πλήρωνες με την ώρα. Κάθε μέρα σταματούσε στον σταθμό μετά το σχολείο για να παίξει ένα παιχνίδι με αριθμούς, το Game 31. Έπιασε δουλειά ως λαντζέρης για να μαζέψει χρήματα να αγοράσει ένα HP-65 το πρώτο προγραμματιζόμενο κομπιουτεράκι. Σε αυτό ανέπτυξε το πρώτο του παιχνίδι, ένα προσομοιωτή Baseball και άλλα παιχνίδια. Το 1978 πέρασε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Τόκιο όπου σπούδασε πληροφορική. Τα χρήματα που του έδωσε η οικογένεια του ως επιβράβευση τα χρησιμοποίησε ώστε να αγοράσει έναν Commodore PET. Ήταν από τους ελάχιστους κατόχους υπολογιστή εκείνη την εποχή και οι άλλοι φοιτητές έρχονταν στο δωμάτιο του που το είχαν ονομάσει το Arcade του Iwata για να παίξουν παιχνίδια. Εκεί έγραψε το Car Race ][, ένα arcade racing game χρησιμοποιώντας τα character graphics του PET. Είχε γίνει otaku της Commodore και κάθε μέρα μετά την σχολή πήγαινε στα γραφεία της εταιρίας στο Τόκιο για να βοηθήσει τον Yash Terakura (ο οποίος έγινε ο μέντορας του) που εκείνη την εποχή ασχολιόταν με την ανάπτυξη του VIC-20. Ο Iwata ήθελε να μάθει τα νέα της εταιρίας και τεχνικές πληροφορίες των συστημάτων της που δεν ήταν γνωστές στο κοινό. Έτσι απέκτησε άριστη γνώση του 6502, κάτι που θα ήταν πολύ κρίσιμο για την συνέχεια της καριέρας του αφού και το Nintendο Famicom είχε τον ίδιο επεξεργαστή.

Επίσης σύχναζε στο κατάστημα Seibu όπως και άλλοι κομπιουτεράδες όπου αντάλλασσαν προγράμματα και έδιναν συμβουλές ο ένας στον άλλον. Ένας υπάλληλος του καταστήματος πρόσεξε το ταλέντο του Iwata και του πρότεινε να συμμετάσχει στην HAL Laboratory που μόλις είχε ιδρύσει με κάτι φίλους. Η εταιρία αποτελούνταν από μόλις πέντε άτομα που ήταν στοιβαγμένα σε ένα μικρό διαμέρισμα στην Akihabara. Αφού ακόμα σπούδαζε ξεκίνησε ως part time και έκανε τα πάντα: τον προγραμματιστή, τον τεχνικό, μάρκετινγκ, παραγγελίες φαγητού ακόμα και καθαριότητα. Η HAL Laboratory είχε ξεκινήσει να αναπτύσσει παιχνίδια για τους υπολογιστές της εποχής όπως τον MSX και τον VIC-20. Κατάφερε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα της μεταφοράς των παιχνιδιών της Namco στα home συστήματα αλλά μόνο για την Ιαπωνία. Τα παιχνίδια στο εξωτερικό βγήκαν με άλλα ονόματα, ως παραλλαγμένοι κλώνοι. Ένα από αυτά έγραψε και ο Iwata, την μεταφορά του Galaxian στον VIC-20 που έγινε γνωστό ως Star Battle όπου φαίνεται η προγραμματιστική του δεινότητα. Όταν αποφοίτησε το 1982 έπιασε δουλειά full time στην μικρή εταιρία παιχνιδιών, κάτι που καθόλου δεν άρεσε στον πατέρα του που μόλις είχε εκλεγεί δήμαρχος στο Muroran και δεν του μιλούσε για έξι μήνες.

Ένα χρόνο μετά βγήκε το Famicom και μέσω της HAL κανονίστηκε συνάντηση του Iwata με την Nintendo. H πρώτη δουλειά που του ανατέθηκε ήταν η μεταφορά του Joust στο Famicom και στην Nintendo εντυπωσιάστηκαν με το αποτέλεσμα. Ο Iwata το ολοκλήρωσε σε μόλις δύο μήνες και έδειχνε να γνωρίζει το Famicom καλύτερα και από τους τεχνικούς της εταιρίας. Σταδιακά η HAL, και ειδικά ο Iwata, κέρδισαν την εμπιστοσύνη του τότε προέδρου της Nintendo, Hiroshi Yamauchi, και τα άλλα, όπως λέμε, είναι ιστορία.
 

Leon

Retro Starter
Messages
91
Reaction score
355
Points
53
Φαντάζομαι την ιστορία του Breakout την γνωρίζετε οπότε θα δούμε το πως επηρέασε την κατασκευή του Apple II και την μεταφορά του σε αυτόν από τον ίδιο τον Woz, κάνοντας το το πρώτο παιχνίδι του υπολογιστή.

80. Brick Out (1977) Developer: Steve Wozniak Publisher: Apple Platform: Apple II
Μετά τον τετραήμερο μαραθώνιο χωρίς ύπνο που έκαναν οι Jobs και Wozniak για την κατασκευή του Breakout, ο Woz εξουθενωμένος έκανε μια βόλτα στο εργοστάσιο της Atari. Εκεί είχαν μια έγχρωμη τηλεόραση που είχε μια κουκκίδα που πήγαινε αριστερά δεξιά και άλλαζε χρώματα. Ακόμα τα παιχνίδια ήταν ασπρόμαυρα και δεν υπήρχε βιβλίο για το πως να παράγεις χρώμα ψηφιακά και το μυαλό του Steve έλαμψε. Χρώμα: μπορούσε να φτιάξει παιχνίδια με χρώμα με ένα τσιπάκι του 1$. Επίσης είχαν σχέδια για να προγραμματίσουν video games με μικροεπεξεργαστή αλλά ακόμα τα έφτιαχναν σε hardware, η ιδέα του Apple II άρχισε να γεννιέται. Ο Woz δεν είχε ιδέα για τι πράγματα χρησιμοποιούσαν τους υπολογιστές οι μεγάλες εταιρίες, αλλά ήξερε τι ήθελε να κάνει με τον δικό του: να παίζει παιχνίδια. Το χρώμα, ο ήχος, τα paddles του Apple II όλα προήλθαν από τον σχεδιασμό του Brekout.

Ακόμα και η πρώτη BASIC που έφτιαξε ο Steve, η Integer BASIC, ήταν σχεδιασμένη για παιχνίδια και την ονόμαζε Game BASIC. Η βίβλος του ήταν το 101 BASIC Computer Games του David Ahl. Εφόσον τα παιχνίδια δεν χρειάζονταν αριθμούς με υποδιαστολή για να σώσει χρόνο και να είναι ο πρώτος που έφτιαξε την γλώσσα για τον 6502 η πρώτη του BASIC δεν τους υποστήριζε. Ο λόγος που ο Apple είχε 4K ήταν γιατί ήταν το απόλυτο μίνιμουμ για να τρέξει BASIC. Όταν την ολοκλήρωσε, αναρωτήθηκε αν μπορούσε να μεταφέρει το Breakout σε μια γλώσσα που ήταν 100 μπορεί και 1000 φορές πιο αργή από γλώσσα μηχανής. Όταν το ολοκλήρωσε είδε ότι μπορούσε να κάνει αλλαγές στο παιχνίδι με μια απλή εντολή στην BASIC. Να αλλάξει το χρώμα των τούβλων, την κίνηση τις μπάλας, κλπ. Μέσα σε 30 λεπτά έφτιαξε τόσες διαφορετικές εκδοχές του παιχνιδιού που αν τις έκανε σε hardware θα του έπαιρνε 10 χρόνια. Κάλεσε τον Steve Jobs για να του δείξει τι είχε φτιάξει. Και οι δύο εκείνη την στιγμή συνειδητοποίησαν ότι τα video games θα άλλαζαν για πάντα. Πλέον θα προγραμματίζονταν σε software, και ένας πιτσιρικάς θα μπορούσε με BASIC από το υπνοδωμάτιο του να φτιάξει παιχνίδια. Η αυγή του bedroom coder ήταν εδώ.

Ποια έκδοση να παίξετε: στην πρώτη έκδοση της BASIC του 1977 που ερχόταν σε κασέτα μαζί με τον Apple II λεγόταν Breakout, στην συνέχεια όταν αντικαταστάθηκε η Integer BASIC με την AppleSoft μετονομάστηκε σε Brick Out και αργότερα σε Little Brick Out.
 

clemenza

Retro Addict
Messages
892
Reaction score
1,141
Points
93
Πολύ ωραίο thread! Ξυπνάει μνήμες και με κάνει να θέλω να παίξω. Ποιος έχει το κουράγιο πλέον, όμως!
Συγγνώμη φίλτατε, και συγγνώμη και για το offtopic, αλλά έχεις το κουράγιο να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα της ενήλικης ζωής και δεν έχεις το "κουράγιο" να βάλεις έναν emulator για να παίξεις ένα παλιό παιχνίδι στο PC σου;

Επέτρεψέ μου, αυτό που σου λείπει είναι η διάθεση, όχι το κουράγιο. Και είναι κάτι που ισχύει και για την συντριπτική πλειοψηφία των retro lovers: για κάθε έναν που την αγάπη του για το retro gaming την δείχνει με πράξεις, άλλοι 10 απλά δεν κάνουν τίποτα... :(
 

Leon

Retro Starter
Messages
91
Reaction score
355
Points
53
Συγγνώμη φίλτατε, και συγγνώμη και για το offtopic, αλλά έχεις το κουράγιο να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα της ενήλικης ζωής και δεν έχεις το "κουράγιο" να βάλεις έναν emulator για να παίξεις ένα παλιό παιχνίδι στο PC σου;

Επέτρεψέ μου, αυτό που σου λείπει είναι η διάθεση, όχι το κουράγιο. Και είναι κάτι που ισχύει και για την συντριπτική πλειοψηφία των retro lovers: για κάθε έναν που την αγάπη του για το retro gaming την δείχνει με πράξεις, άλλοι 10 απλά δεν κάνουν τίποτα... :(
Καλά μην το λες, με τόσες υποχρεώσεις που έχουμε είναι δύσκολο να έχεις κουράγιο να παίξεις. Πολλές φορές λόγω κούρασης προτιμάς μια πιο παθητική μορφή διασκέδασης για να χαλαρώσεις που δεν είναι τόσο απαιτητική, όπως να χαζέψεις τηλεόραση, καμιά ταινία, καμιά σειρά. Προσωπικά για να αφιερωθώ στο retro gaming έχω θυσιάσει πλήρως το μοντέρνο gaming (όχι ότι με χαλάει ιδιαίτερα) αλλά ακόμα και εκεί έχω παρατήσει πλήρως τις retro κονσόλες και τo ΜΑΜΕ, γιατί απλά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος και έπρεπε να επιλέξω κάπου να επικεντρωθώ.

Οκ, αφού είδαμε το πρώτο παιχνίδι του Apple II, το Breakout που ήταν σε low res, ας δούμε γρήγορα και το πρώτο high res.

81. Star Wars (1977) Developer: Dana Redington Publisher: Apple Platform: Apple II

Το πρώτο παιχνίδι σε high res mode για τον Apple II προγραμματίστηκε από τον Dana Redington, έναν από τους πρώτους 20 υπαλλήλους της Apple, και ήταν ένα παιχνίδι Star Wars όπου σημαδεύετε σε first person view tie Tie Fighters της αυτοκρατορίας. Ο Woz είχε εντυπωσιαστεί πολύ από το παιχνίδι αλλά ο Jobs δεν συμμεριζόταν την άποψη του, αφού παρά το πέρασμα του από την Atari ήδη έδειχνε ότι ήθελε να αποστασιοποιηθεί από το gaming και να περάσει την εικόνα του σοβαρού επιχειρηματία. Η εχθρική του στάση προς το gaming έγινε ιδιαιτέρα αισθητή την εποχή του Mac που προοριζόταν μόνο για σοβαρές εφαρμογές. Παρόλα αυτά, χωρίς να έχουν πάρει άδεια (άλλες εποχές που δεν ενδιαφέρονταν για το copyright στα computer games), η Apple επιδείκνυε το παιχνίδι μέχρι που σε μία έκθεση ένα στέλεχος της 20th Century Fox τους πλησίασε, επέδειξε την κάρτα του και τους είπε να σταματήσουν.
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,610
Reaction score
2,236
Points
123
Πανέμορφο thread, κόσμημα!
Τα συγχαρητήρια μου στον Leon!
 

clemenza

Retro Addict
Messages
892
Reaction score
1,141
Points
93
Καλά μην το λες, με τόσες υποχρεώσεις που έχουμε είναι δύσκολο να έχεις κουράγιο να παίξεις. Πολλές φορές λόγω κούρασης προτιμάς μια πιο παθητική μορφή διασκέδασης για να χαλαρώσεις που δεν είναι τόσο απαιτητική, όπως να χαζέψεις τηλεόραση, καμιά ταινία, καμιά σειρά. Προσωπικά για να αφιερωθώ στο retro gaming έχω θυσιάσει πλήρως το μοντέρνο gaming (όχι ότι με χαλάει ιδιαίτερα) αλλά ακόμα και εκεί έχω παρατήσει πλήρως τις retro κονσόλες και τo ΜΑΜΕ, γιατί απλά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος και έπρεπε να επιλέξω κάπου να επικεντρωθώ.
Φίλτατε, είναι εξαιρετικό το νήμα που έχεις δημιουργήσει και δεν θα ήθελα να επεκταθώ στο θέμα που άνοιξα, καταστρέφοντάς το. Θα σου πω μονάχα ότι συμφωνώ με αυτά που γράφεις, αλλά, αν κάποιος κάποια στιγμή δοκιμάσει και το αντίθετο (την λίγο πιο ενεργητική μορφή διασκέδασης) μπορεί να εκπλαγεί ευχάριστα! ;)

Keep up the good work! :thumbup:
 
Top