What's new
iamretro

Wow! It seems you have yet to create an account with us! Needless to say, you have to register in order to get the full "iamretro" experience! You will then be able to create your own topics, reply to posts and be an active member of the MOST prolific community in Greece (even further than that, but we're being modest for now). So don't delay! REGISTER!

Amiga V Atari STE - Stardust

turrican

Too Retro to post!
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
3,019
@dR_wH0: Atari STE 8ΜHz 1MIPS, 32Κ VRAM, των 16/4096 χρωμάτων
AMD386DX 40MHz 10MIPS 1ΜΒ VRAM 256/ 16 million colors
Απλά επειδή τα PC είχαν τεράστια ταχύτητα δε βγάζανε τα μάτια τους στην assembly αλλά σε High-level γλώσσα.
Ακόμα και 5 φορές πιο αργά να εκτελούνταν πάλι γρήγορο θα ήταν (όπως τα παιχνίδια του Archi που ακόμα και σε basic έφτιαχνες game).

@riscknight:
καλοσύνη σου.
 

Hellraiser

Retro Enthusiast
Comrade
Joined
Oct 22, 2012
Messages
265
Κατα τα αλλα δεν σου αρεσει η ισοπεδωση ρε μπαγασα...ματακια εχουμε και βλεπουμε.Αμα το συγκεκριμενο παιδι απαιτει τερας pc να τρεξει τοτε αυτοι που το εφτιαξαν ειναι πολυ κακοι προγραμματιστες.

Τωρα για τα υπολοιπα προφανως εχεις ενα κολλημα με τον Atari...οτι ομως και να λεμε μια απλη ματια στο hardware αλλα και στη συνολικη αποδοχη που ειχε το καθε μηχανημα λυνει καθε απορια.
 

Vincent

Retro Addict
Comrade
Joined
Mar 9, 2012
Messages
992
Να πω και εγώ τη γνώμη μου.

Ως φανατικός Amigas πλέον βλέπω τα πράγματα πιο καθαρά και όχι θολά όπως στο παρελθόν.
Αντικειμενικά συγκρίνω με μια κλίση πάντα του 5% προς την amiga διότι όπως και να το κάνουμε η νοσταλγία και το μηχάνημα σου ΠΑΝΤΑ θα σου δίνουν 1 βαθμό ακόμα και σήμερα.
Κατανοώ πως αυτό είναι λάθος και προσπαθώ να το αποβάλλω, αλλά είναι στην ROM όλων μας.
Δεν θα ασχοληθώ με το παιχνίδι παρά μόνο θα πω πως στον Atari είναι φοβερό.
Θα ήθελα να πω δυο λόγια για τα μηχανάκια όμως.
Από πλευράς Atari ξέρουμε πως συνήθως τα παιχνίδια είναι αργά, με skip frames που αποδεικνύετε θανατηφόρο συνήθως during gameplay.
Ο ήχος του είναι μοναδικός και ΔΕΝ συγκρίνεται με την paula.
Είναι τελείως διαφορετικά, το ένα γεννήτρια και το άλλο hardware tracker.
Το κάθε ένα έχει τη χάρη του και εμπλούτισαν και τα 2 τη μουσική σκήνη που λατρεύουμε.
Στον Atari τώρα θα ταίριαζε πιστεύω και pcm μαζί με ένα καλό DMA αφού είναι 16bitos. (STE)
Η Amiga από την άλλη ξέρουμε τι μπορούσε να κάνει αφού εκτός του multitasking είχε και φιλοσοφία κονσόλας στο hardware.
Υπάρχουν όμως και παιχνίδια διαμάντια στον ST όπως τα Turrican, εκεί οι coders έδωσαν ρέστα.
Κάθε μηχάνημα έχει και το αποκλειστικό game του που δεν “κάθεται “ καλά στα άλλα.
Τα kick off, sensible soccer, beasts απλά δεν υπάρχουν αλλού στο gameplay εκτός στην Amiga.
To Sonic δεν κολλάει εκτός του Megadrive και λοιπά και λοιπά. Με πιάσατε έτσι?
Θα μου ήταν πάντως δύσκολο μετά από την Amiga να είχα Atari διότι είχα καλομάθει στο multitasking και στα upgrades.
Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορώ να τον θεωρήσω σκουπίδι και ότι δεν πρόσφερε κάτι αφού μεγάλωσε μουσικούς και άλλους καλλιτέχνες.

Όπως είπε σωστά και ο Turri η paula ήταν η ίδια από τη 1000 έως την 4000.
Το ίδιο και ο Blitter.
Τραγικά λάθη όλων των μονοφαγάδων της εποχής που μακιγιάρανε απλά το ίδιο μηχάνημα για μια δεκαετία (Sinclair, Amstrad, Commodore, Atari)

Sorry που βγήκα εκτός θέματος αλλά με τρώει χρόνια αυτό.
 

turrican

Too Retro to post!
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
3,019
@ Hellraiser
Απλά προσπάθησα να σου αποδείξω ότι ήταν ένα πολύ απαιτητικό παιχνίδι.
Είναι αρκετά δύσκολο να έχεις όλους αυτούς τους αστεροειδείς με real time φωτισμούς, με εκρήξεις και σωματίδια ταυτόχρονα και να τρέχεις στα 50 fps (για να μην πω για τα τούνελ).
 

Vincent

Retro Addict
Comrade
Joined
Mar 9, 2012
Messages
992
turrican said:
@ Hellraiser
Απλά προσπάθησα να σου αποδείξω ότι ήταν ένα πολύ απαιτητικό παιχνίδι.
Είναι αρκετά δύσκολο να έχεις όλους αυτούς τους αστεροειδείς με real time φωτισμούς, με εκρήξεις και σωματίδια ταυτόχρονα και να τρέχεις στα 50 fps (για να μην πω για τα τούνελ).

Τα τούνελ είναι τρελό eye candy αλλά δεν είναι τπτ άλλο από ένα pre rendered animation λίγων καρέ.
Τη μαγεία τη δίνει το scroll αφού το anim είναι μεγαλύτερο της οθόνης.
Πολύ έξυπνο fx!!!
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Vincent said:
Να πω και εγώ τη γνώμη μου.
Τραγικά λάθη όλων των μονοφαγάδων της εποχής που μακιγιάρανε απλά το ίδιο μηχάνημα για μια δεκαετία (Sinclair, Amstrad, Commodore, Atari)
Γεια στο στο χέρι σου :thumbup:
Γι αυτό τους φάγανε οι μαϊμούδες τελικά ;)
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
turrican said:
@dR_wH0: Atari STE 8ΜHz 1MIPS, 32Κ VRAM, των 16/4096 χρωμάτων
AMD386DX 40MHz 10MIPS 1ΜΒ VRAM 256/ 16 million colors
Απλά επειδή τα PC είχαν τεράστια ταχύτητα δε βγάζανε τα μάτια τους στην assembly αλλά σε High-level γλώσσα.
Ακόμα και 5 φορές πιο αργά να εκτελούνταν πάλι γρήγορο θα ήταν (όπως τα παιχνίδια του Archi που ακόμα και σε

Απο το πόστ σου φάνηκε οτι εντυπωσιάστηκες οτι το παιχνίδι αυτό για να παίξει στα IBM συμβατά, ήθελε 386 ελάχιστο (Το θηρίο) - οπότε έχοντας σαν βάση αυτό μπορείς να πείς "Φαντάσου τι δυνατότητες είχε ο Αταρι για να το παίζει ΤΟΣΟ καλά αυτο το ΔΥΣΚΟΛΟ παιχνίδι"

Σου εξήγησα λοιπόν οτι το παιχνίδι ήταν ΚΑΚΙΣΤΟ πορτ, που δεν έγινε κάν απο την επίσημη εταιρεία, γιαυτό και έχει και άπειρα προβλήματα και minimum requirements 386. Όχι επειδή το γράψαν σε C και όχι σε Assembly - Irrelevant τελείως. Απλώς στην ΥΨΗΛΟΥ επιπέδου γλώσσα που το έγραψαν, το έγραψαν τελείως λάθος :)

Επίσης ο 386 δεν είχε 16 εκ.χρώματα εκτός και αν ήσουν Ωνάσης και είχες και καμια καλή VGA. Που και πάλι 16Μ χρώματα χλωμό σε κόβω - Στην καλύτερη είχες 640χ480 ανάλυση με 256 χρώματα (SVGA) απο μια παλέτα των 16Μ. Με την ίδια λογική και η Αμιγκαρα έβγαζε 4096 χρώματα αλλά όχι ταυτόχρονα (εκτός και αν ήσουν σε HAM mode που άντε γειά...)

Και επιτέλους πρέπει να ξεπεράσεις την παρελθολαγνία του Αταρι. Όπως εγώ έχω ξεπεράσει της Amiga. Είναι το φυσικό/λογικό επόμενο.

Για μένα η Αμιγκα 500 θα είναι πάντα απο πάνω του - σαν σκιά θανατηφόρα - θα τον πατάει σε ΟΛΑ (εκτός απο το MIDI και την Cubase :p). Αλλά όταν θα βάλω δίπλα στην Αμιγκα 500 τον 486SX/33 μου με 1ΜΒ VGA Trident (VESA) με 256 χρώματα και ΧΩΡΙΣ soundblaster αλλά με PC Speaker, τότε θα παραγκωνίσω την Amiga στον ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΟ ανώτερο της.

Η μήπως θα έπρεπε να προσπαθήσω να γράψω το Demo "Second Reality" σε Assembly στην Amiga 500 για να "δείξω" οτι μπορεί να τον ανταγωνιστεί επάξια τον 486 ; :cool: :cool: :cool:
 

Vincent

Retro Addict
Comrade
Joined
Mar 9, 2012
Messages
992
Όντως τα 486 ήταν ο θάνατος της Amiga.
Στο παιχνίδι πάλι η σύγκριση του turri πιστεύω είναι σωστή.
Όσο καλά και να το προγραμμάτιζαν στο PC, δεν θα μπορούσε να φτάσει την Amiga με αντίστοιχη cpu αφού όλα θα έπρεπε να τα κάνει εκείνη.
Τα software sprites, 1/4 pixel scrolling, collision, refresh και φυσικά να τροφοδοτήσει τα data του ήχου στην SB.
Όλα τα παραπάνω -ένας coder που γνωρίζει- (σαν και αυτούς της US Gold? ε καμία σχέση :mrgreen: ) θα τα έκανε στην Amiga με το hardware. Ακόμα και τα "software sprites" της Amiga ήταν bobs του blitter και αν είχε χρόνο η cpu σιγόνταρε.
O Archie και τα pc με ομή δύναμη, ΟΜΩΣ το ίδιο και ο STE με έναν ταπεινό 68000, εκεί είναι το μεγαλείο.

Το ίδιο συμβαίνει και στην Amiga με 030 και άνω όταν οι coders αναγκάζονται να κλείσουν τον blitter αφού δεν προλαβαίνει τη cpu και αναλαμβάνει το bit blit εκείνη.
Τα αποτελέσματα όμως είναι τραγικά αφού βγαίνει από τα νερά της και στα 2D games χρειάζεται τουλάχιστον Double Buffer και χάνει σε ομαλό scolling.
Στα 3D το ίδιο, αν δεν είναι απλά solid polygons όπου θα κάνει C2P και θα σέρνει το σύμπαν…
Με κάρτα γραφικών που αναλαμβάνει αυτή τη δουλειά από 15fps θα πας 17…

Σίγουρα το Doom είναι γαμάτο και δεν αξίζει στην Amiga αλλά και με έναν 486 δεν έχεις το feeling της κονσόλας η και της Amiga στο scroll και στην απόκριση. Εκεί "κυλάει" το σωστό 2D game η τουλάχιστον όπως το νιώθω εγώ.
 

turrican

Too Retro to post!
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
3,019
dR_wH0 said:
Απο το πόστ σου φάνηκε οτι εντυπωσιάστηκες οτι το παιχνίδι αυτό για να παίξει στα IBM συμβατά, ήθελε 386 ελάχιστο (Το θηρίο) - οπότε έχοντας σαν βάση αυτό μπορείς να πείς "Φαντάσου τι δυνατότητες είχε ο Αταρι για να το παίζει ΤΟΣΟ καλά αυτο το ΔΥΣΚΟΛΟ παιχνίδι"

Σου εξήγησα λοιπόν οτι το παιχνίδι ήταν ΚΑΚΙΣΤΟ πορτ, που δεν έγινε κάν απο την επίσημη εταιρεία, γιαυτό και έχει και άπειρα προβλήματα και minimum requirements 386. Όχι επειδή το γράψαν σε C και όχι σε Assembly - Irrelevant τελείως. Απλώς στην ΥΨΗΛΟΥ επιπέδου γλώσσα που το έγραψαν, το έγραψαν τελείως λάθος :)

Επίσης ο 386 δεν είχε 16 εκ.χρώματα εκτός και αν ήσουν Ωνάσης και είχες και καμια καλή VGA. Που και πάλι 16Μ χρώματα χλωμό σε κόβω - Στην καλύτερη είχες 640χ480 ανάλυση με 256 χρώματα (SVGA) απο μια παλέτα των 16Μ. Με την ίδια λογική και η Αμιγκαρα έβγαζε 4096 χρώματα αλλά όχι ταυτόχρονα (εκτός και αν ήσουν σε HAM mode που άντε γειά...)

Και επιτέλους πρέπει να ξεπεράσεις την παρελθολαγνία του Αταρι. Όπως εγώ έχω ξεπεράσει της Amiga. Είναι το φυσικό/λογικό επόμενο.

Για μένα η Αμιγκα 500 θα είναι πάντα απο πάνω του - σαν σκιά θανατηφόρα - θα τον πατάει σε ΟΛΑ (εκτός απο το MIDI και την Cubase :p). Αλλά όταν θα βάλω δίπλα στην Αμιγκα 500 τον 486SX/33 μου με 1ΜΒ VGA Trident (VESA) με 256 χρώματα και ΧΩΡΙΣ soundblaster αλλά με PC Speaker, τότε θα παραγκωνίσω την Amiga στον ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΟ ανώτερο της.

Η μήπως θα έπρεπε να προσπαθήσω να γράψω το Demo "Second Reality" σε Assembly στην Amiga 500 για να "δείξω" οτι μπορεί να τον ανταγωνιστεί επάξια τον 486 ; :cool: :cool: :cool:

Σωστά το λες!
Εντυπωσιάστηκα και για εμένα είναι ενδεικτικό.
Άλλα τι θα πει κάκιστο port;

Στο κάτω- κάτω έχεις δει κάποιο καλύτερο asteroid στον 286-386;
Αν θα μπορούσε να έτρεχε τέλεια σε 286, γιατί δεν παίζει τότε και σε απλό ST; Γιατί οι κατασκευαστές το έκαναν μόνο σε STE;
Και ήταν συνηθισμένο φαινόμενο τα ports ανά format να τα κάνει άλλη εταιρία. Αυτό γινόταν πάντα από καταβολής κόσμου.
Δεν είναι μείον αυτό.
Στο θέμα της κάρτας μιλάω ασφαλώς για SVGA. Δεν ισχυρίστηκα ότι κάνει το παιχνίδι χρήση όλης της παλέτας ταυτόχρονα, ούτε high res.

Δεν υπάρχει επίσης κανένα θέμα εμμονής του καθενός με το καθετί.
Αντιθέτως υπάρχει "ελληνικό θέμα" ταμπού που φοβάται την σύγκρουση επιχειρημάτων γιατί τη θεωρεί καυγά.
Προφανώς ένα 386-486 PC είναι ανώτερο απο τον Atari μου και την amiga σου. Ισχυρίζομαι πουθενά κάτι αντίθετο;
Δεν μπορώ όμως να μη σχολιάσω ότι τα περισσότερα action games του pc ήθελαν πάντοτε υπερδιπλάσιους πόρους από το ταπεινό ST. Θέλεις να είναι η high level γλώσσα; Θέλεις να είναι ότι ο intel τα καταφέρνει καλύτερα στις αριθμητικές πράξεις ενώ ο motorola στις μετακινήσεις μπλοκ μνήμης; Θέλεις από πλημμελή εκμετάλλευση του hardware; Η ουσία βρίσκεται ότι με 8Mhz και 32Κ ram έπαιζα τα ίδια παιχνίδια (όσα βγήκαν και στα δυο format).

Στο θέμα της Amiga vs Atari προφανώς η Amiga σε κάλυψε καλύτερα.
Εγώ από την άλλη γούσταρα το midi, τα mono monitors με τη σταθερή εικόνα και 70 Hz refresh χωρίς scan lines, το μικρότερο dot pich στα έγχρωμα monitors, τη native υποστήριξη σκληρού δίσκου,την ταχύτητα του 1MIPS, τους καλύτερους mac emulators, τα γρήγορα drives, τους laser printers, την ομορφιά του λειτουργικού που δε θύμιζε public domain GUI, τη συμβατότητα με το MS-DOS, την πληθώρα γλωσσών, τη μεγάλη software βιβλιοθήκη του και την ιστορία που κουβαλάει.
 

turrican

Too Retro to post!
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
3,019
ο Θάνατος της Amiga νομίζω ότι ήταν (και) η SVGA. Η ταχύτητα του buffering ήταν σε θέση από μόνη της να ξεπεράσει κάθε blitter. Απλά το πρόβλημα εκείνης της εποχής ήταν η απουσία ενός ενιαίου προτύπου (η κάθε εταιρία έκανε τις δικές της πατέντες) με αποτέλεσμα να θυσιάσουν οι κατασκευαστές software τις hardware δυνατότητες για την επίτευξη συμβατότητας.
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
Ο θάνατος της Amiga ήταν το κόλλημα τους στα *ίδια* και στα *ίδια*. Paula, AGA, ECS, κλειστή αρχιτεκτονική, το ΑΑΑ που ποτέ δεν είδαμε , οι πανάκριβοι Motorolla και ένα σωρό άλλα πράγματα.

Για να μπώ όμως ον τράκ. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ΜΠΟΡΕΙ να φαίνεται οτι είναι κάτι απλό, αλλά όλο αυτό το animation, τα Overlays, κτλ για να βγούν έτσι ομαλά, απαιτούν φοβερή προσπάθεια. Σίγουρα δεν είναι κάτι μικρό οτι η μόνη διαφορά που διακρίνω στην σύγκριση Amiga/Atari είναι λίγο η χρωματική παλέτα (εικαστική παρέμβαση ίσως ;) και ο ήχος φυσικά. Ο οπόιος ήχος σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί αφού η μέν Amiga (όπως σωστά ηδη αναφέρθηκε) χρησιμοποιεί samples ενώ ο Atari generator.

To port στο PC είναι κάκιστο. Choppy, buggy και ο ήχος δεν έχει κάτι παραπάνω απο της Amiga να προσφέρει. Θα μπορούσαν τουλάχιστον να ετοιμάσουν φρέσκα στερεοφωνικά 16-bit Samples - τζάμπα το CD ?
 
Top