ASTEROIDS for CBM64, από τον WEGI

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,567
Reaction score
4,344
Points
223


Πριν από λίγο καιρό έκανε την εμφάνιση του το ολοκληρωμένο πλέον ASTEROIDS για τον Commodore 64. Το συγκεκριμένο δεν πρέπει να το συγχέουμε με τον εξομοιωτή του Norbert Kehrer http://members.aon.at/nkehrer/ .

Αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια και έργο του ταλαντούχου Grzegorz Wegner (aka WEGI, Mr WEGI http://csdb.dk/scener/?id=7710 ) που γεννημένος το 1968, όπως κι εγώ, είχε την χαρά να γνωρίσει από πρώτο χέρι την γέννηση των arcades, που με τους απόκοσμους ήχους και τα μαγικά τους, όπως φάνταζαν στα παιδικά μας μάτια γραφικά, μας μύησαν στον θαυμαστό κόσμο των υπολογιστών και της τεχνολογικής επανάστασης. Πιστεύω ότι όσοι από εμάς την γνώρισαν από το σημείο μηδέν, είμαστε πολύ τυχεροί.

Ας δούμε λοιπόν τι μας λέει ο ίδιος…
I wrote this one from scratch, testing, trying, compiling over and over again... about 1.5 years with paused...
Από την επίσημη σελίδα διάθεσης του παιχνιδιού http://asteroids.tictail.com/ ...

When I was a small boy I spent many hours in arcade rooms, in particular with one special game called Asteroids.

I threw most of coins into this arcade, and still it was not enough for long time... Thus, 95% of the time I watched how others play.

Years later when home computers become widely available in Poland I acquired C64 and always dreamed to run the Asteroids game. All versions of this game that I found on C64 were not satisfactory to me. After many years when I learned to program I realised that after more than 30 years no software companies, or top coders have made good enough version of the Asteroids game.

For a long time I asked myself the question whether it is possible to create this game on a computer that is a lot slower (Atari 1.7MHz vs C64 1MHz) and more importantly on a computer that is not equipped with a mod vector chip to overlay images. And here lies the crux of the matter as it turned out to be difficult to control collisions of possible 48 objects with pixel accuracy.

I argued with myself that this is not doable, however, this topic was comming back to my consideration all the time... It took literally years. Sometimes I came up with an optimisation idea which I put off on the stack of ideas about the game...

After a few years I decided to prove to myself that it is not achievable and I began to write this game. With some interruptions this process lasted over a year and a half before I came up with a version that was satisfactory enough and possible on this equipment, but finally I wrote the Asteroids game for C64 that is closest to the original and to what according to my skills is possible.

Today, I would like to invite you for a trip to return to the year 1979 by launching this version of the C64 CBMASTEROIDS.


Το παιχνίδι κυκλοφορεί εδώ και κάποιους μήνες σε μορφή cartridge, αλλά και σε ειδική έκδοση, την λεγόμενη HAMMER DELUXE EDITION. Ο WEGI με αυτήν του την κίνηση θέλησε να τονίσει το εκρηκτικό gameplay και την αντοχή του στο χρόνο.



Τα εργαλεία του ήταν το C64 Studio από τον Endurion http://csdb.dk/release/?id=138227 και φυσικά Assemby και πάλι …Assembly! https://sourceforge.net/projects/acme-crossass/
Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι το μεράκι που περισσεύει και η εμμονή του στην τελειότητα, που όπως θα διαπιστώσετε χαρακτηρίζει όλο το παιχνίδι μέχρι το τελευταίο byte.

Είχε κυκλοφορήσει πολύ νωρίτερα μια preview του παιχνιδιού http://csdb.dk/release/?id=122768 με πολλά από τα βασικά στοιχεία παρόντα. Ο λόγος αυτής της μεγάλης καθυστέρησης ήταν κάποια προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των δυο προγραμματιστών (WEGI και Bago Zonde), σχετικών με το beta testing και την διόρθωση κάποιων λεπτομερειών. Ο τελευταίος έπρεπε να μετακομίσει στο εξωτερικό και η επικοινωνία χάθηκε. Υπάρχει και σχετικό θέμα στο lemon64.



Τελικά η τελική κυκλοφορία έγινε από τον ίδιο τον WEGI και μπορείτε να το προμηθευτείτε από εδώ :
http://asteroids.tictail.com/

Με τον Grzegorz συναντηθήκαμε δικτυακά την περασμένη εβδομάδα και είχαμε μια ευχάριστη συζήτηση. Μου υποσχέθηκε ότι θα περάσει και από εδώ να μας πει και ο ίδιος 2-3 λόγια για το παιχνίδι και τις υπόλοιπες δημιουργίες του, που μπορείτε να περιεργαστείτε κι εδώ :
https://easyeda.com/wegi1

Επίσης μπορείτε να δείτε και μια πολύ όμορφη περιγραφή της HAMMER EDITION από τον Richard Goedeken :


Enjoy ! :thumbup:
 

Always Somewhere

Retro Addict
Messages
580
Reaction score
1,151
Points
103
Απο την παρουσίαση του Richard Goedeken και την δοκιμή που έκανε στον Commodore 128 φαίνεται φοβερό!

Επίσης η hammer edition είναι όλα τα λεφτά! :)

Congrats στον Mr. WEGI αλλα και στον Γιώργο για την όμορφη παρουσίαση του! :thumbup:
 
Top