Atari ST Hard Disk Menu

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Ενδεχομένως να το γνωρίζετε ήδη. Ωστόσο επειδή δεν βρήκα καμία παλαιότερη αναφορά σε αυτό, είπα να το αναφέρω εγώ, ίσως για να το θυμηθούν κάποιοι καινα το γνωρίσουν όσοι δεν το ξέρουν.

Πρόκειται για το Atari ST Hard Disk Menu. Ένα (κατά την ταπεινή μου άποψη) ιδιαιτέρως σημαντικό εργαλείο που έφτιαξε ο Simon Sunnyboy των Paradize και το οποίο θα έλεγα ότι είναι το αντίστοιχο του X-Bench της Amiga. Απευθύνεται στους κατόχους οποιασδήποτε μορφής σκληρού δίσκου οι οποίοι έχουν κάποια συλλογή διαφόρων hd adapted games και θα ήθελαν να έχουν άμεση επιλογή και πρόσβαση σε αυτά κατά την εκκίνηση του Atari ST χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθούν στους φακέλους από το GEM! Καλή ιδέα, δεν μπορείς να πεις...

Προσωπικά το δοκίμασα με εκδόσεις παιχνιδιών του Putnik και του Klapauzius. Όλα μια χαρά. Το ζόρι είναι λίγο στο ότι πρέπει να ετοιμάσεις ένα αρχείο HDMENU.CSV όπως περιγράφεται στο readme του hdmenu, και το οποίο για μεγάλες συλλογές ασφαλώς θα είναι κάπως κουραστικό. Ωστόσο, η περισσότερη δουλειά γίνεται εύκολα με τη βοήθεια των windows ή linux/mac και των εντολών dir/ls αντιστοίχως. Τουλάχιστον θα σας γλιτώσουν από το μισό (και βάλε) κόπο...

Edit: Τα παρακάτω screenshots είναι από τη δοκιμή που έκανα με το ultrasatan μου. Συγχωρέστε το "φτωχό" μενού τίτλων, αλλά έφτιαξα κάτι γρήγορο μόνο για να δω περί τίνος πρόκειται...



SNAPIT00_1.jpg SNAPIT01_1.jpg SNAPIT02_1.jpg SNAPIT03_1.jpg SNAPIT00_2.jpg
 
Last edited:

turrican

Retro Guru
Messages
2,639
Reaction score
2,310
Points
123
Καθόλου άσχημο βρε φίλε!
Δείχνει μάλιστα και όμορφο.
Δε το έχω τσεκάρει ποτέ, και θέλω να του ρίξω μια ματιά.
Είναι γεγονός, ότι ο σκληρός δίσκος, σε κάνει να σκέφτεσαι διαφορετικά.
Θέλω να δοκιμάζω πράγματα, θέλω να έχω επιλογές.
Με μια πρώτη ματιά πάντως, σκέφτομαι ότι θα ήταν χρήσιμο να είχε και μερικές δυνατότητες boot manager.
Αν π.χ. ένα παιχνίδι απαιτεί περισσότερη μνήμη, να μπορεί να κλεινει προγράμματα που εκτελούνται κατά την εκκίνηση.
Να αποθηκεύει δηλαδή για κάθε παιχνίδι το δικό του configuration.
(έι, μου αρέσουν και οι δυο τελευταίες επιλογές των τίτλων σου! Το είπες και το έκανες για το Loom ε;) :p
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Ενδιαφέρον αυτό που λες για τις δυνατότητες επιλογών ανά τίτλο στο μενού!
Ωστόσο, να πω την αλήθεια, δεν πήγε καθόλου το μυαλό μου σε κάτι τέτοιο καθώς έχω εγκαταστήσει το hdmenu στο D: partition της κάρτας SD και ειναι σχεδόν μόνο του στο AUTO folder. Με τον driver του Putnik είναι πανεύκολο να αλλάξεις boot partition κατά την εκκίνηση, και αυτό κάνω : όταν πρόκειται για gaming επιλέγω το D: και ο Atari ξεκινά με minimal installation κατευθείαν στο hdmenu ώστε να υπάρχει ελάχιστη σπατάλη μνήμης! Μέχρι στιγμής με αυτό τον τρόπο κανένα παιχνίδι δεν έχει πρόβλημα.

Ωστόσο πιστεύω, και πρέπει πάντως να το δοκιμάσουμε, οτι αν βάλεις το hdmenu πρώτο - πρώτο στο φάκελο AUTO τότε όταν το επιλέξεις κατά το boot (με το πλήκτρο F10) θα εκτελεστεί χωρίς να "φορτώσουν" τα υπόλοιπα καλούδια, οπότε πάλι θα έχεις οικονομία μνήμης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, πιστεύω ότι η λύση του δεύτερου boot partition είναι η καλύτερη. Αν δεν κάνω λάθος, και ο hddriver προσφέρει επιλογή boot κατά την εκκίνηση.
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,639
Reaction score
2,310
Points
123
Δεν έχεις άδικο! Τεράστια ευκολία το boot από όποιο partition θέλεις. Πραγματικά πολύ μεγάλη δουλεια. Ίσως να είναι και η καλύτερη λύση που θα πρότεινα σε κάποιον. Με τους boot managers είχα τα θεματάκια μου.
(Επειδή είμαι και λιγάκι παλιομοδίτης, έκανα και κάτι άλλο. Είχα πάντα 5-6 έτοιμα Auto folders (λύση από τα παλιά) που τα μετονόμαζα αναλόγως ταν αναγκών μου).
 

antnik

Retro Addict
Messages
599
Reaction score
327
Points
63
Αυτό που μου αρέσει στο Dimfil είναι ότι όταν πιάνει ένα μηχανάκι στα χέρια του το ξεψαχνίζει. Ωραία ιστορία μόλις ξελαμπικάρω λίγο θα το δοκιμάσω.

Παρεμπιπτόντως το taverning πάει μετά το Πάσχα. Θα έχουμε να αναλύσουμε πολλά εν ευθυμία. :D
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,015
Reaction score
5,476
Points
223
Παρεμπιπτόντως το taverning πάει μετά το Πάσχα. Θα έχουμε να αναλύσουμε πολλά εν ευθυμία. :D
Βρε, θα σου έχει μείνει καθόλου χώρος μετά τα Πασχαλινά κοψίδια; :D:p
 

antnik

Retro Addict
Messages
599
Reaction score
327
Points
63
Βρε, θα σου έχει μείνει καθόλου χώρος μετά τα Πασχαλινά κοψίδια;
Η παρέα σου ανοίγει την όρεξη. :lol::lol:
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Δεν μου αρέσει, κυρίως γιατί μετατρέπει τον ST σε κονσόλα (και γιατί o ssb με πρόλαβε πριν το κάνω εγώ :p ).
Πέραν της πλάκας, είναι ωραίο εργαλείο, και ίσως θα μπορούσε εύκολα να γραφτεί ένα tool (script) για να φτιάχνει το csv. Θα ήταν γελοίο να γίνει σε Mint με bash. Τώρα αν μπορούμε να το κάνουμε με κάποιο από τα άλλα shells δεν ξέρω..
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Αυτό που μου αρέσει στο Dimfil είναι ότι όταν πιάνει ένα μηχανάκι στα χέρια του το ξεψαχνίζει...
Εμ, αλλιώς δεν θα είχε πλάκα! Δεν είμαι από αυτούς που θέλουν μηχανήματα για να πιάνουν χώρο στη ντουλάπα. Θέλω να τα χρησιμοποιώ και να μαθαίνω όσα έχασα "τότε". Γι' αυτό και έχω ένα μόνο στην κατοχή μου κάθε φορά...

ChrisTOS said:
Δεν μου αρέσει, κυρίως γιατί μετατρέπει τον ST σε κονσόλα (και γιατί o ssb με πρόλαβε πριν το κάνω εγώ :p ).
Πέραν της πλάκας, είναι ωραίο εργαλείο, και ίσως θα μπορούσε εύκολα να γραφτεί ένα tool (script) για να φτιάχνει το csv. Θα ήταν γελοίο να γίνει σε Mint με bash. Τώρα αν μπορούμε να το κάνουμε με κάποιο από τα άλλα shells δεν ξέρω..
Εντάξει, μια ευκολία είναι... Εάν η συλλογή σου είναι κάμποσα adapted games τότε το κλικι-κλικι στο GEM μέχρι να φτάσεις στον επιθυμητό φάκελο γίνεται λίγο εκνευριστικό...

Το scriptάκι είναι πολύ καλή ιδέα. Η δυσκολία που παρουσιάζεται είναι να μπορέσεις να προβλέψεις τα αρχεία που θα προστεθούν στη λίστα (για τον Putnik είναι συνήθως RUNME.TOS ή START.TOS, αλλά όχι πάντα) ενώ επίσης να προβλεφτεί ο τρόπος που θα μπαίνει το όνομα του παιχνιδιού στη λίστα. Το όνομα φακέλου από μόνο του δεν είναι αρκετά περιγραφικό...

Εγώ έκανα τη μισή δουλειά στην κονσόλα (linux):
find -name "*.TOS" > HDMENU.CSV
Το οποίο μετά διόρθωσα με το χέρι ώστε να αφαιρέσω περιττές εγγραφές και να προσθέσω περιγραφικά όνομα παιχνιδιού, αλλά και για να προσθέσω το F:\ στην αρχή του path. Εντάξει, δεν είναι και το πιο δόκιμο, αλλά δεν είναι και δύσκολο, εκτός εάν έχεις να κάνεις αυτή τη δουλειά για όλα τα adapted games μαζεμένα! Για καμιά πενηνταριά που έχω εγώ και με ενδιαφέρουν, μου πήρε πολύ λίγο χρόνο...

Το παραπάνω αντίστοιχα σε παράθυρο cmd στα Win (φαντάζομαι ενδιαφέρει τους περισότερους)
dir /b /s *.TOS > HDMENU.CSV
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Ναι δεν είναι ευκολο, εγώ λογικά θα έκανα το εξής (μιας και συνήθως κάνω unzip σε φάκελο με το όνομα του παιχνιδιού σε 8 chars) θα έπαιρνα το όνομα του top folder για το όνομα του παιχνιδιού ή αν δεν ήταν εφικτό του executable (τα patches των d-bug και του klaz έχουν συνήθως το όνομα του παιχνιδιου στο .prg η .tos).
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Ναι δεν είναι ευκολο, εγώ λογικά θα έκανα το εξής (μιας και συνήθως κάνω unzip σε φάκελο με το όνομα του παιχνιδιού σε 8 chars) θα έπαιρνα το όνομα του top folder για το όνομα του παιχνιδιού ή αν δεν ήταν εφικτό του executable (τα patches των d-bug και του klaz έχουν συνήθως το όνομα του παιχνιδιου στο .prg η .tos).
Το όνομα του φακέλου είναι η πιο εύκολη λύση, όντως, αλλά προσωπικά δεν με ικανοποιεί γιατί θα ήθελα (και θεωρώ αισθητικά καλύτερο) μια πιο σωστή περιγραφή του παιχνιδιού στο μενού.
Μόλις βρω χρόνο πάλι, θα κάνω λίγες δοκιμές και με d-bug αλλά και με περισσότερα του klapauzius γιατί να πω την αλήθεια, δεν είχα προσέξει αυτό που λες με το όνομα στο prg/tos. Σχεδόν όλα οσα έχω είναι του Putnik.
Αλλά και πάλι, θα υπάρχει περιορισμός σε 8 χαρακτήρες, οπότε στο ίδιο αποτέλεσμα πάνω κάτω θα ερχόμαστε. Είναι βέβαια θέμα καθαρά προσωπικής προτίμησης. Κάποιος άλλος μπορεί να αρκείται σε αυτό...
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Χμμμ... Άρχισαν τα "όργανα"...

Είχα λίγη ώρα ελεύθερη σήμερα και είπα να παίξω λίγο Loom. Πριτς...
Ξεκινάει κανονικά μέσα από το μενού αλλά δεν έχεις ποντίκι! Το ίδιο παιχνίδι αν το ξεκινήσεις από το GEM παίζει κανονικά!

Λίγες παραπάνω δοκιμές και διαπίστωσα ότι τα περισσότερα παιχνίδια από τον PP που θέλουν mouse έχουν το ίδιο πρόβλημα όταν ξεκινούν από το hdmenu ενώ είναι όλα κανονικά όταν ξεκινούν από το GEM. Αντίστοιχες εκδόσεις από τον Klapauzius δεν παρουσιάζουν αυτό το "θέμα" αλλά δυστυχώς η συλλογή του δεν καλύπτει τόσο πολλούς τίτλους (πχ Loom)
Έκανα ήδη ερώτηση στον Simon μήπως είναι κάτι που μπορεί να βελτιώσει εκείνος...
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,639
Reaction score
2,310
Points
123
Χμμμμ ενδιαφέρον, μήπως τρέχεις στην εκίνηση κανένα fast mouse και κάνει τη δουλεια; Μήπως (αν δε το τρέχεις) να το έτρεχες μπας και το φιξάρει; :confused:
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Χμμμμ ενδιαφέρον, μήπως τρέχεις στην εκίνηση κανένα fast mouse και κάνει τη δουλεια; Μήπως (αν δε το τρέχεις) να το έτρεχες μπας και το φιξάρει; :confused:
Μπα... Εντελώς κενό φακελο auto εχω, μόνο το hdmenu μέσα...
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Χμμμ... Άρχισαν τα "όργανα"...

Είχα λίγη ώρα ελεύθερη σήμερα και είπα να παίξω λίγο Loom. Πριτς...
Ξεκινάει κανονικά μέσα από το μενού αλλά δεν έχεις ποντίκι! Το ίδιο παιχνίδι αν το ξεκινήσεις από το GEM παίζει κανονικά!

Λίγες παραπάνω δοκιμές και διαπίστωσα ότι τα περισσότερα παιχνίδια από τον PP που θέλουν mouse έχουν το ίδιο πρόβλημα όταν ξεκινούν από το hdmenu ενώ είναι όλα κανονικά όταν ξεκινούν από το GEM. Αντίστοιχες εκδόσεις από τον Klapauzius δεν παρουσιάζουν αυτό το "θέμα" αλλά δυστυχώς η συλλογή του δεν καλύπτει τόσο πολλούς τίτλους (πχ Loom)
Έκανα ήδη ερώτηση στον Simon μήπως είναι κάτι που μπορεί να βελτιώσει εκείνος...
Νομίζω ότι δεν μπορεί να στο διορθώσει ο ssb. Αν κατάλαβα καλά αυτό σου συμβαίνει γιατί το patch του pperror χρησιμοποιεί το GEM το οποίο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα όταν τρέχει το pexec() ο ssb από τον auto folder. Αντίθετα ο klaz χρησιμοποιεί το ULS το οποίο αντικαθιστά όλες αυτές τις ρουτίνες του GEM και παίζει κανονικά το παιχνίδι. Το ίδιο θα συμβεί και στα patches των d-bug που χρησιμοποιούν το ULS.
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,029
Reaction score
1,678
Points
123
Νομίζω ότι δεν μπορεί να στο διορθώσει ο ssb. Αν κατάλαβα καλά αυτό σου συμβαίνει γιατί το patch του pperror χρησιμοποιεί το GEM το οποίο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα όταν τρέχει το pexec() ο ssb από τον auto folder. Αντίθετα ο klaz χρησιμοποιεί το ULS το οποίο αντικαθιστά όλες αυτές τις ρουτίνες του GEM και παίζει κανονικά το παιχνίδι. Το ίδιο θα συμβεί και στα patches των d-bug που χρησιμοποιούν το ULS.
Σε ευχαριστώ για αυτή την πληροφορία! Δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με αυτό το αντικείμενο και δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες.
Από τη στιγμή που είδα ότι η μια έκδοση έπαιζε και η άλλη όχι, υποψιάστηκα ότι προφανώς ο τρόπος με τον οποίο έγινε adapted το παιχνίδι είναι η αιτία. Αλλά, καλού κακού ρώτησα και τον Simon γιατί όπως είπα δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες και ίσως υπήρχε κάτι που μπορούσε να γίνει.
Με τα d-bug patches δεν εχω δοκιμάσει ακόμη. Φαίνεται πιο πλήρης συλλογή οπότε θα βοηθήσει αν είναι όλα ΟΚ εκεί...
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Αλλά ίσως μπορείς να το αποφύγεις το πρόβλημα αν είναι δυνατόν το πρόγραμμα του SSB να γίνεται Autostart από το GEM και όχι από τον Auto folder.
 
Top