Atari ST programming: MANDELST, Το Σύνολο Mandelbrot και Julia.

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
1989... Μια επική εποχή δύει... Τα αγαπημένα 8μπιτα μηχανάκια είναι πια πολύ αργά σε χρόνους για τις απαιτήσεις των προηγμένων προγραμμάτων που έχουν αρχίσει να εμφανίζονται...

Τα 16μπιτα είναι ήδη εδώ, παρόντα στο ευρύ κοινό, μέσα στα σπίτια, με πολλαπλάσιες δυνατότητες. Οι μηχανές κάνουν υπολογισμούς πολύ πιο γρήγορα, τρέχουν με απίστευτες ταχύτητες, έχουν πολλά χρώματα!
Έτσι, πράγματα που φαίνονταν αδύνατα στα 8-bit, γίνονται πράξη σε υπέροχους 16-bit υπολογιστές. Γιατί να μην κάνουν και πολύπλοκους, χρονοβόρους μαθηματικούς υπολογισμούς;

Τότε πιά, στην pop κουλτούρα και τέχνη κυριαρχούν τα φράκταλς!
Μαθηματικές αναπαραστάσεις του τυχαίου όπου όσο μεγαλύτερη λεπτομέρεια φαίνεται, τα σχήματα επαναλαμβάνονται σχεδόν παρόμοια αλλά αποκτούν και μια μεγαλύτερη πολυπλοκότητα.
Οι μαθηματικές συναρτήσεις που δημιουργούν τα σχέδια φαίνονται να εξηγούν τα ακατέργαστα σχήματα του φυσικού κόσμου, από ακτογραμμές μέχρι δέντρα και σύννεφα!
Εικόνες και αφίσες παντού, από πανέμορφες μαθηματικές εξισώσεις που δίνουν ζωή στα pixels, όλοι όσοι θέλουν να είναι 'in' έχουν κάμποσες στους χώρους που μένουν ή εργάζονται.

Πίσω στον χρόνο, στα 1920, ο Pierre Fatou έχει ήδη μελετήσει τους μιγαδικούς αριθμούς και τις εντυπωσιακές ιδιότητες τους όταν εφαρμόζει συναρτήσεις, όπως το ημίτονο, σε αυτούς.
Ο Gaston Julia, εκείνη την εποχή περίπου, επεκτείνει την λεγόμενη 'σκόνη' του Fatou με πολλαπλές επαναλήψεις στις συναρτήσεις που εφαρμόζονται στο μιγαδικό επίπεδο και δείχνει ότι μικρές αλλαγές στις τιμές των μεταβλητών φέρνουν τεράστιες αλλαγές στο αποτέλεσμα. Το σύστημα είναι 'χαοτικό'!
Έτσι ανακαλύπτει το σύνολο των υπολογισμών σε μιγαδικούς που τώρα ονομάζεται 'Σύνολο Julia'.
Το θέμα τελειώνει εκεί, κανείς δεν ξανασχολείται με αυτό και ξεχνιέται για δεκαετίες ...

... μέχρι το 1980!
Ο μαθηματικός Benoit Mandelbrot μελετάει τις εργασίες των Joulia-Fatou και αποδεικνύει ότι το Σύνολο Julia είναι ένα υποσύνολο ενός πολύ μεγαλύτερου συνόλου.
Κάθε μιγαδικός αριθμός στο υπερσύνολο που επεξεργάζεται από μια συγκεκριμένη συνάρτηση, δημιουργεί το δικό του Σύνολο Julia!
Το υπερσύνολο ονομάζεται 'Σύνολο Mandelbrot' και αποτυπώνοντας το πλέγμα της συνάρτησης σε οθόνη υπολογιστή, δημιουργεί πανέμορφα οργανικά σχέδια τα οποία τείνουν να έχουν άπειρη πολυπλοκότητα όσο μικραίνει το εύρος των αλλαγών των μεταβλητών.
Το σύστημα πράγματι είναι τελείως 'χαοτικό'!

Οι όμορφες εικόνες του Συνόλου του Μάντελμπροτ φεύγουν από τους υπολογιστές των μαθηματικών και ξεχύνονται στον κόσμο.
Φανερώνονται πλέον οι αλγόριθμοι που βάζοντας τους σε μια 16μπιτη μηχανή, μέσα σε ώρες ή λίγες μέρες(!) (ανάλογα το πόσο μικρές και πολλές αλλαγές θα υπολογίζει ο αλγόριθμος σε στενότερα εύρη του πλέγματος), θα μπορούσε κανείς να πάρει μια δική του εικόνα υψηλής ανάλυσης από το Σύνολο Mandelbrot στον υπολογιστή του!


800px-Julia_set_of_a_map_in_the_sine_family.png
Το Julia Set του ημιτόνου του Fatou (wikipedia)

Julia_0.4_0.6.png
Ένα Julia Set στο Mandelbrot (wikipedia)

Mandel.png
Το πρώτο Mandelbrot! (hardcopy, wikipedia)

Η συνέχεια, αμέσως πιό κάτω...
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
Τότε ξεκίνησα και εγώ να εξερευνώ το Σύνολο.
Εντυπωσιασμένος από την ομορφιά του, έπρεπε να το υλοποιήσω στο 16μπιτο μηχανάκι μου, τον Atari ST, οπωσδήποτε.

Έχοντας μια πανίσχυρη και εύκολη γλώσσα, την GFA BASIC, υλοποίησα τον αλγόριθμο.
Και αυτό το αποτέλεσμα θα ήθελα να το μοιραστώ, δημοσιεύοντας το προγραμμα που υπολογίζει το φράκταλ στον ST.

Το πρόγραμμα, το MANDELST, έχει την μορφή LST δηλαδή κειμένου για να μπορεί να διαβαστεί εύκολα και είναι ο πηγαίος κώδικας που τρέχει αυτούσιος στην GFA του Atari.
Τις τελευταίες μέρες έχω κάνει φυσικά διορθώσεις, σε θέματα σωσίματος αρχείων, καλύτερης διαχείρισης των μιγαδικών και καλύτερης διαχείρισης της γραφικής διεπαφής (gui).
Ο αλγόριθμος του φρακταλ δεν έχει πειραχτεί καθόλου και είναι ένα πρόγραμμα που ανέπτυσσα ενθουσιωδώς από το '89 μέχρι το '92.

Φυσικά τρέχει στους διάφορους emulators για τον Atari ST.
Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ πολύ τον steem, πού να στήνω τον Mega4 τώρα...
Εξ άλλου ο εξομοιωτής έχει turbo mode (fast forward) που τον κάνει 35 φορές πιό γρήγορο από τον αληθινό ST στο λάπτοπ μου, πράγμα χρήσιμο για να τσεκάρω την χρονοβόρα συνάρτηση ταχύτατα.
Τα πλήκτρα θα τα ονομάζω για τον ST σε brackets [] και το αντίστοιχο πλήκτρο του steem στο pc σε παρενθέσεις () αν είναι διαφορετικό.

Περιγραφή της λειτουργίας του προγράμματος:

Το πρόγραμμα απαιτεί την χαμηλή ανάλυση σε έγχρωμη απεικόνιση, γιατί έχουμε και τα 16 χρώματα του ST και βέβαια λιγότερο πλήθος αριθμών να υπολογίσουμε.

Βέβαια για να εξερευνήσω γρήγορα το σύνολο σε δευτερόλεπτα ή λεπτά, υλοποίησα παραμετρική ανάλυση.
Το πρόγραμμα ξεκινάει με ανάλυση πλάτους 40 αριθμών-pixels στο υπερσύνολο, στην μεγαλύτερη απεικόνιση του πλέγματος (από το -2 στο +2 του πραγματικού-οριζόντιου σκέλους των μιγαδικών αριθμών).
Επίσης, αφού οι υπολογισμοί γίνονται επαναληπτικά για κάθε αριθμό-pixel του πλέγματος, ο αριθμός επαναλήψεων αρχίζει με ένα ταπεινό 15.

Το ποντίκι δείχνει ένα κάδρο όπου εκεί ζουμάρουμε και πατώντας το [space] ξεκινάει καινούριος υπολογισμός, αποδίδοντας την εικόνα στο κάδρο σε πλήρη οθόνη.
Πατώντας το δεξί κουμπί του ποντικιού το κάδρο μικραίνει, ενώ με το αριστερό μεγαλώνει.
Αν κάνουμε διάφορα zoom, μπορούμε να μηδενίσουμε την συνάρτηση πατώντας 'R' (είτε πεζά ή κεφαλαία) και να δούμε όλο το Μάντελμπροτ από την αρχή.

Οι παράμετροι αλλάζουν πατώντας 'P'. Εκεί ζητούνται το πλάτος του ορατού πλέγματος (άρα της ανάλυσης) και ο αριθμός επαναλήψεων.
Στο πλάτος βάζουμε αριθμό, ή την λέξη 'max' όπου έχει μέγιστη οριζόντια ανάλυση των 320 αριθμών-pixels.
Μετά ζητείται ο αριθμός επαναλήψεων.
Αν δεν δώσουμε τιμές και πατήσουμε [return] (enter), οι τιμές μένουν αυτές που είναι.

Το χρώμα του κάθε pixel έχει να κάνει με το πόσες επαναλήψεις έχουν γίνει μέχρι ο υπολογισμός να 'ξεφύγει' περισσότερο από το 2.
Αν η επαναληπτική πράξη δεν δίνει αποτέλεσμα μεγαλύτερο του 2 για τον δεδομένο αριθμό επαναλήψεων (iterations), τότε ο μιγαδικός αριθμός που εξετάζεται ανήκει στο σύνολο (και έχει χρώμα φόντου), αλλιώς το αντίστοιχο pixel παίρνει την τιμή των επαναλήψεων όταν το αποτέλεσμα γίνει μεγαλύτερο του 2.
Όσο μεγαλύτερο αριθμό επαναλήψεων δίνουμε, τόσο πιο πολύπλοκη είναι η εικόνα και τόσο πιο χρονοβόρο είναι να εμφανιστεί το αποτέλεσμα.

Η χρωματική απόδοση, 'color mode', πατώντας 'C', έχει δύο επιλογές που είναι:
'1' δηλαδή η σειρά των επαναλήψεων που σχηματίζουν την εικόνα να 'απλώσει' σε ένα μήκος από 1 έως 15 χρώματα ή
'2' όπου τα χρώματα αποδίδονται με τον αριθμό των επαναλήψεων π.χ. αν ο υπολογισμός εξέπνευσε στις 15 επαναλήψεις, εκείνο το pixel θα πάρει χρώμα 15 ενώ στις 16 θα πάρει το χρώμα 1 κ.ο.κ.

Πάμε τώρα σε πιό ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά!

Πατάμε 'S' και σώζουμε την εικόνα που βλέπουμε στην στάνταρ, για τον ST, μορφή Ντεγκά (PI1).
Πατώντας 'Τ' σώζουμε σε ακομπρεσσάριστο TIFF.
Αυτό μου επέτρεπε να δω true color εικόνες του προγράμματος μου σε Amiga ή Pc!
Το Tif που φτιάχνω βέβαια είναι ψιλομούφα γιατί είχα πάρει το header και τα τελευταία bytes-tags του αρχείου από ένα TIF φτιαγμένο σε Pc.
Απλά προσθέτω το header και τα tags στην RGB πληροφορία και έχω ένα κανονικό Tif με ανάλυση 320x200 που ανοίγει κανονικά σε όλους τους viewers και προγράμματα ζωγραφικής!
Δεν υποστηρίζεται καμία άλλη ανάλυση σε Tif εκτός της max και όχι πάνω από 15 χρώματα.

Ήθελα πολύ να κάνω animations με zooms μέσα στο Μάντελμπροτ. Αυτό γίνεται με τα 'F' και 'Ζ'.
Πατώντας 'F' αποθηκεύεται η εικόνα που φαίνεται στην οθόνη σαν η πρώτη εικόνα.
Ζουμάροντας όσο θέλουμε μέσα στην συνάρτηση και πατώντας 'Ζ', καταχωρείται σαν τελευταία εικόνα αυτή που φαίνεται στην οθόνη.
Επιλέγουμε φάκελο απο τον επιλογέα αρχείων και πατάμε 'ΟΚ' (ή 'CANCEL' για να ακυρώσουμε τη διαδικασία).
Το πρόγραμμα ζητάει αριθμό εικόνων για το zoom animation και όλες τις παραμέτρους από την αρχή (πλάτος-ανάλυση, iterations και color mode).
Αυτή η διαδικασία μέσα στον κώδικα ονομάζεται 'fractal_zoom' και οι εικόνες σώζονται αυτόματα σε Degas PI1 με αύξοντα αριθμό (συνολικά όχι πάνω από 99 εικόνες για ένα 'fractal_zoom').

Το Σύνολο Julia.

Σύροντας το ποντίκι σε σημεία του Μάντελμπροτ και πατώντας 'J', μπορούμε να δούμε το Σύνολο Julia που αντιστοιχεί στον αριθμό-pixel που δείχνει το κέντρο του κάδρου (η τελεία).
Η λειτουργικότητα βέβαια είναι ίδια: παράμετροι για την απόδοση χρώματος, το μέγεθος και τις επαναλήψεις, σώσιμο σε PI1 και Tif, zoom με το ποντίκι και [space] για μεμονωμένες εικόνες, επαναφορά με το 'R' και 'fractal_zoom' με τα 'F' και 'Z' για zoom animation.

Όμως, εφόσον κάθε pixel στο Mandelbrot αντιστοιχεί σε ένα Julia, γιατί να μην δημιουργούνται διαδοχικά σύνολα Julia φτιάχνοντας ένα άλλο, περίεργο animation;

Αυτό γίνεται πατώντας 'L'. Σημειώνουμε μία γραμμή και θα δημιουργηθούν τα Julia Sets που αντιστοιχούν στους αριθμούς ὀπου περνάει.
Το πρόγραμμα ζητάει το πλήθος εικόνων για το animation και όλες τις παραμέτρους από την αρχή.
Η procedure που φτιάχνει το Julia animation λέγεται 'make_julia_ani'.

Για βοήθεια σχετικά με τα πλήκτρα, μπορούμε να πατήσουμε [help] (page up).

Το πρόγραμμα το έχω ανεβάσει στο GitHub. Εδώ είναι το repository:

https://github.com/manoosos/MANDELST

Για να το τρέξουμε, χρησιμοποιούμε την GFA Basic version 3.5. Ίσως να τρέχει και σε παλιότερες.
Σε έναν κενό editor, κάνουμε 'Merge'. Έτσι θα φορτωθεί ό κώδικας στον editor και τρέχουμε πατώντας 'Run'.

Το πρόγραμμα είναι σίγουρα buggy αλλά τρέχει καλά.
Πιστεύω ότι θα μπορούσε να τρέξει και σε Amiga (σε Amiga??? :eek:), σε GFA BASIC, αν αλλάξει κατάλληλα η διαχείριση της οθόνης.

Βέβαια αν κάποιος το τρέξει θα ήθελα να γράψει εντυπώσεις ή και απορίες!
Φυσικά μπορούν να γίνουν ακόμα και βελτιώσεις...! Όποιος θέλει και μπορεί, είναι ευπρόσδεκτος!

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω πολύ τον @lliont, τον δημιουργό του φοβερού Lion Computer (και εδώ), για τις συμβουλές του στο 'fractal_zoom' που επιτέλους είναι ολόσωστο και πολύ ομαλό!

Μερικά screenshots από το πρόγραμμα:

MANDEL1C.png
Ένα zoom στο Mandelbrot, σε χαμηλή ανάλυση. Color Mode '1'.

MANDEL_1.png
Η ίδια εικόνα σε πλήρη ανάλυση. Color Mode '1'.

MANDEL_2.png
Η ίδια εικόνα σε Color Mode '2'.

JULIA_1.png
Ένα Julia, γνωστό και σαν 'δράκος' (λόγω ομοιότητας με το dragon fractal).

Και κάποια animations!

MANDELSTMandelZoomCoarse.gif MANDELSTMandelZoom.gif
Ένα deep zoom σε χαμηλή και σε πλήρη ανάλυση.
Ο χρόνος που χρειάστηκε ο ST είναι 210 ώρες (8 μέρες και 18 ώρες)!!!
Φυσικά το ρένταρα στον steem, σε fast forward, μόλις σε 4 ώρες.

MANDELSTJuliaAnimation.gif
Ένα Julia animation.
 
Last edited:

chriskgnr

Retro Guru
Messages
2,034
Reaction score
484
Points
93
Εξαιρετική η υλοποίηση του project! :thumbup: Μου θύμισες το 1986 όταν πρωτοείδα ένα QL να προσπαθεί να σχεδιάσει fractals pixel by pixel και έκανε αιώνες στη κυριολεξία. Στη κυριολεξία math stress test τα fractals!! :lol:
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
Fractals...ονειρικές και απόκοσμες παραστάσεις, άκρως εθιστικές και ισχυρά γοητευτικές στο μάτι του απλού παρατηρητή. Η προσωπική μου μύηση στον κόσμο των computer fractals έγινε με όχημα το πρόγραμμα fractint ,τρέχοντας το στον πρώτο μου συμβατό υπολογιστή, κάποιον 386, σε περιβάλλον DOS. Όπως κι εσύ, έτσι κι εγώ το άφηνα ατελείωτες ώρες (μέρα νύχτα) μέχρι να ολοκληρώσει την παράσταση που ήθελα, με τα πενιχρά μέσα που υπήρχαν τότε, σβήνοντας απλά το monitor για να μην μου "καεί"! :D
(Αν και από ότι θυμάμαι, υπήρχε κάπου στις options η επιλογή για screen saving). Ήταν ο λόγος που αγόρασα επιπλέον μαθηματικό συνεπεξεργαστή (387) ώστε να επιταχύνω κατά τι την διαδικασία. Το fractint τον υποστήριζε.

Τώρα διαβάζω αυτό το post και σκέφτομαι...Μήπως να βγάλω λίγο τον Falcon μου, που επίσης έχω εξοπλίσει με τον 68882 FPU (δεν θυμάμαι συχνότητα, νομίζω @25), να δω τι "ψάρια" θα πιάσουμε; Το πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίξει extra FPU για Falcon;
{Αν κάτι τέτοιο θεωρείται ανέφικτο επί του παρόντος, θα μπορούσαμε να ελπίζουμε σε μια μελλοντική έκδοση; (Αν βέβαια το επιτρέπει πρώτιστα η έκδοση 3.5 της GFA Basic, που χρησιμοποίησες. Προσωπικά αγνοώ)}.

Η δημοσίευση αυτή, σίγουρα αποτελεί σελίδα αναφοράς. Ένα μόνο, βιαστικό και φευγαλέο "πέρασμα" δεν φτάνει :sneaky:
Πρέπει να διαβαστεί και να ξαναδιαβαστεί αρκετές φορές.

Θερμά συγχαρητήρια bro! :thumbup:
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
Μου θύμισες το 1986 όταν πρωτοείδα ένα QL να προσπαθεί να σχεδιάσει fractals pixel by pixel και έκανε αιώνες στη κυριολεξία. Στη κυριολεξία math stress test τα fractals!!
Ναί, ο κάθε μιγαδικός που τσεκάρεται αν ανήκει στο σετ, αντιστοιχεί και σε ένα pixel. Αναγκαστικά και για να βγούν όμορφες εικόνες που υπάρχουν σε μεγάλα zooms ο κάθε αριθμός πρέπει να περάσει από πολλές επαναλήψεις, πράγμα 'ασήκωτο' για αργούς υπολογιστές. Επίσης μπορεί να εξουθενωθούν οι αναγκαίοι υπολογισμοί με floats. Το mandelbrot zoom animation, έχει έναν λόγο αρχικού πλάτους (side) πλέγματος προς τελικό κοντά στα 8.3ΔΙΣ πιο μικρό!!! Και για να φανεί η εικόνα σε τόσο μεγάλο zoom, τα iterations είναι στα 200!
Κατά τύχη έχω ακόμα το τελευταίο καρέ αυτού του zoom στο πρόγραμμα στον steem:

MANDELSTdeepzoom.png

@geoanas
Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο!:)

Το fractint :thumbup: ήταν ένα από τα πρώτα προγράμματα που έτρεξα όταν πήρα συμβατό. Το πήρα πολύ αργά σε σχέση με τον κόσμο, αναγκαστικά γιατί ξεκίνησα να δουλεύω σαν developer στα μέσα του '90... Μέχρι τότε δεν έβρισκα τον λόγο, αφού είχα Atari ST!:emoji_lifter:
Για τον Falcon θα τα πούμε, για να δούμε αν μπορεί να τρέξει.
 
Last edited:

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Πολυ όμορφες εικόνες. Διάβασα λίγο τον κώδικα και βλέπω ότι πηγες για ακρίβεια και όχι για ταχύτητα.
Στον falcon ένα απο τα πρωτα προγράμματα που έτρεξα ήταν ένα mandelbrot generator με το DSP. Έκανε περίπου 10" για να υπολογίσει το σετ..
Μάλλον θα πρέπει να ξαναδώ το δικό μου το DLA.
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
...
Στον falcon ένα απο τα πρωτα προγράμματα που έτρεξα ήταν ένα mandelbrot generator με το DSP. Έκανε περίπου 10" για να υπολογίσει το σετ..
Το FRAC! εννοείς Chris; Το έχω μόνιμα φιλοξενούμενο μέσα στην CF μου

 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
...
Το πήρα πολύ αργά σε σχέση με τον κόσμο, αναγκαστικά γιατί ξεκίνησα να δουλεύω σαν developer στα μέσα του '90... Μέχρι τότε δεν έβρισκα τον λόγο, αφού είχα Atari ST!:emoji_lifter:
...
Είσαι ίδιος ο πρώτος ξάδερφος μου (αγαπημένος και μέντορας μου στους υπολογιστές) Σαν χθες τον θυμάμαι, μπροστά στο ασπρόμαυρο monitor του δικού του Atari να αναπτύσσει κώδικα....
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
Πολυ όμορφες εικόνες. Διάβασα λίγο τον κώδικα και βλέπω ότι πηγες για ακρίβεια και όχι για ταχύτητα.
Στον falcon ένα απο τα πρωτα προγράμματα που έτρεξα ήταν ένα mandelbrot generator με το DSP. Έκανε περίπου 10" για να υπολογίσει το σετ..
Χρήστο ευχαριστώ! Δεν τίθεται θέμα ακρίβειας-ταχύτητας. Ο υπολογισμός του σετ με δεκαδικούς κινητής υποδιαστολής (floats ή για τα σύγχρονα, doubles-τεράστια zooms όπως αυτό στην wikipedia!) είναι ένας και τον βλέπεις και στο άρθρο της wikipedia. Το πρόγραμμα νομίζω το είχα ξεκινήσει πριν το '89 και δεν θυμάμαι και που είχα βρει τον αλγόριθμο... Σε ξένο περιοδικό για micros ή μου τον είχε στείλει ο φίλος μου NEXOR, που μένει από τότε Αγγλία; Υπάρχουν τεχνικές για μικρή βελτίωση της ταχύτητας, αλλά δίνουν boost όταν υπολογίζεις όλο το σετ και όχι τόσο όταν υπολογίζεις στα όρια, σε βαθειά zooms, εκεί που δημιουργούνται οι ωραίες εικόνες. Θυμάμαι τότε είχα κάνει debug σε ένα generator που έφτιαχνε mandel σε γλώσσα μηχανής, νομίζω με ακέραιους! Πολύ γρήγορο αλλά δεν έβγαλα και άκρη! Τώρα με το dsp τι να σου πω!!:|:devilish::lol: Φυσικά ότι υπολογιστικό hardware υπάρχει, βοηθάει πάρα πολύ! Το mandelst είναι απλά ένα basic πρόγραμμα και το έφτιαξα για να κάνω πράγματα που δεν έκαναν τα άλλα της εποχής στον ST όπως ελεγχόμενα animations για το zoom και τα julia. Είναι εργαλείο για να δημιουργώ εντυπωσιακά animations και slideshows που συγχρονίζονταν με μουσική, που έδειχνα με τον ST, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία!

Το πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίξει extra FPU για Falcon;
Geo, και γενικά οι φαλκονάδες, άσχημα τα πράγματα!!! Προς το παρόν και με λίγη έρευνα, δεν βρήκα να μπορεί εύκολα τουλάχιστον, ή και εντελώς, να τρέξει την GFA basic του ST... Οπότε μιλάμε για καινούριο πρόγραμμα σε C ίσως;;; Από falcon δεν έχω ιδέα εν τω μεταξύ...o_O
Και ξέρω γιατί το θέλετε το mandelst, γιατί κάνει super animations, που δεν κάνει κάνενα άλλο!!! χεχεχεε :lol::lol::lol:
 
Last edited:

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
...
Και ξέρω γιατί το θέλετε το mandelst, γιατί κάνει super animations, που δεν κάνει κάνενα άλλο!!! χεχεχεε :lol::lol::lol:
Μάγος είσαι; :lol::thumbup:
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,636
Reaction score
2,302
Points
123
Ω βρε φίλε, πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά! Με τα Fractals ήρθα σε επαφή για πρώτη πρώτη φορά, μέσω ενός cover disk κάποιου τεύχους του ST - Format (τσέκαρα ένα πρόγραμμα σχεδίασης fractals) ! Βέβαια δε γνώριζα ακόμα το μαθηματικό υπόβαθρο, αλλά βλέποντας το ζόρισμα στην ταχύτητα σχεδιασμού (που για την εποχή ήταν αρκετά μεγάλη), κατάλαβα ότι πρόκειται για "βαριά εφαρμογή". Αργότερα όταν ξεστραβωθηκα ( μου είπαν, τα περί χάους και τα συναφή), ενημερώθηκα, μορφώθηκα, απέκτησα ιδανικά, έτρεξα σε μουσεία, σε εκθέσεις, σεμινάρια και διαλέξεις, έγινα οικολόγος, και αφού έμαθα σχετικά με το παρασκήνιο της γραφικής απεικόνισης του project Genesis, στο Star Trek II, ένιωσα υπερήφανος που ήμουν κάτοχος του ισχυρότερου υπολογιστή στο γαλαξία (όχι δεν είναι λογικό άλμα, είναι έρωτας).

Τα ειλικρινή συγχαρητήρια μου!
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Geo, και γενικά οι φαλκονάδες, άσχημα τα πράγματα!!! Προς το παρόν και με λίγη έρευνα, δεν βρήκα να μπορεί εύκολα τουλάχιστον, ή και εντελώς, να τρέξει την GFA basic του ST... Οπότε μιλάμε για καινούριο πρόγραμμα σε C ίσως;;; Από falcon δεν έχω ιδέα εν τω μεταξύ...o_O
Και ξέρω γιατί το θέλετε το mandelst, γιατί κάνει super animations, που δεν κάνει κάνενα άλλο!!! χεχεχεε :lol::lol::lol:
Όχι για κανέναν λόγο δεν ισχύει αυτό. Αν δεν κάνεις κάτι περίεργο με τα γραφικά τότε το πρόγραμμα θα πρέπει να τρέξει σε οτιδήποτε 68Κ. Αλλά στον κώδικα σου δεν είδα κάτι τέτοιιο (βέβαια απλά τον σκάναρα με τα μάτια μου).
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
Διαβάζω εδώ ότι η GFA Basic 3.5 δεν μπορεί να τρέξει σε Falcon.

Αλλά
GFA-Basic by Frank Ostrowski is the most popular Basic for the Atari ST. Since it was never updated for the Falcon or later systems, patches and helper utilities are needed to run the interpreter. There is even an independently-developed GFA-Basic editor running in a GEM window.

Ακολουθούν links για downloads
Πηγή:
https://www.atariuptodate.de/en/progs/gfabasic/
Δεν τσεκάρισα ακόμη. Μέχρι να βγάλω και να στήσω τον δικό μου Falcon, αν μπορεί κάποιος ας δοκιμάσει...
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
Που θα πάει...θα την βρούμε την άκρη! :thumbup:
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
Ίσως θα ήταν βολικό να τρέξει κανείς το εκτελέσιμο τελικα!!!:rolleyes::whistle::D

edit: Το prg τρέχει σε falcon, τουλάχιστον στο hatari, σε st compatible screen! :cool: Όπως τρέχει και η GFA3.6TT! :)

falcon_rez.jpg

falcon_mandelst.jpg
 
Last edited:

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,013
Reaction score
5,471
Points
223
Ωραία έκπληξη! Ευχαριστώ πολύ! :), για έναν τεμπέλη σαν κι εμένα...με διευκολύνεις απίστευτα! :D
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
397
Reaction score
978
Points
103
Μόλις έγινε καινούριο commit στο

https://github.com/manoosos/MANDELST

Στα zoom και julia animations τώρα μπορεί κανείς να βάλει όνομα αρχείου, ενώ πριν έσωζε με default όνομα.
Στο όνομα, που μπαίνει στον file selector, λαμβάνονται υπ'όψη οι πρώτοι 6 χαρακτήρες (στους υπόλοιπους 2 το πρόγραμμα βάζει τον αριθμό του frame).

Επίσης επιτέλους έγινε και μια καλύτερη διαχείριση στο resolution (width) που τώρα γράφει σωστά στο scaling στην πλήρη ανάλυση του ST.

Και μια έκπληξη!
Θα βρείτε και το MANDELST.zip. Εκεί είναι το τελευταίο εκτελέσιμο που θα έχει ότι αλλαγές γίνονται commit στον πηγαίο κώδικα (το MANDELST.LST). Για όποιον βαριέται να το τρέχει από την GFA.


 
Top