Daimakaimura (Ghouls 'n Ghosts) for the Atari STE

clemenza

Retro Addict
Messages
896
Reaction score
1,145
Points
93
Σε καταλαβαίνω γιατί και εγώ πάλι υποστηρίζω ότι το Beast μπορεί να βγει στον απλό ST, στην ίδια ποιότητα με αυτό της Amiga...
Θα το βγάλουν σε compilation μαζί με Gran Turismo και το καινούριο Call of Duty. Για τον ST, φυσικά! ;)
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
292
Reaction score
448
Points
63
Ως συνήθως ο Anima διαθέτει το ότι κάνει στην Amiga community. Όποιος πιστεύει ότι γίνεται και ότι μπορεί να το κάνει... ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Όμως όπως και με το Cho Shen Ra δεν το βλέπω πολύ πιθανόν να υπάρξει ενδιαφέρον..
@mike1 ,
δεν ξέρω με ποιον μιλάς αλλά οι δικές μου πηγές μου λένε ότι χρειάζεται πολύ rewrite από το arcade και μόνο το ecs έχει κάποιες πιθανότητες να δουλέψει. Αλλά όπως είπα, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν.
Πάντως αν κρίνουμε ότι οι απλές μεταφορές ST παιχνιδιών όπως το Oids απαιτούν 030, θα κρατήσω μικρό καλάθι
 

mike

Retro Member
Messages
171
Reaction score
154
Points
43
@ChrisTOS (και γενικα απευθυνομαι μονο στα ατομα που μπορουν να μιλησουν, οι υπολοιποι απαντηστε σε αλλους)
φυσικα χρειαζεται rewrite, οσο περιπου και η αταρι εκδοση. Οι δικες μου πηγες εχουν αμφιβολιες για το telemetry οπως αναφερεται, αλλα δεν μπορω να αποκαλυψω περισσοτερα δημοσια. Καλυτερα μην αναφερεσαι σε ECS και OCS γιατι οι περισσοτεροι τα εχουν μπερδεμενα στο μυαλο τους, νομιζουν οτι ECS ειναι η Α500plus.
Εαν σε ενδιαφερει μια τεχνικη αναλυση σε μεγαλυτερο βαθος, να μιλησουμε με πμ για πιο εξεζητημενα τεχνικα ζητηματα. Δημοσια εαν γραψω θα εχω απαντησεις του στυλ "εισαι ο Τσουκαλας", "δεν εχεις ιδεα απο home", "μονο pacman παιζεις" και τετοια για αυτο δεν γραφω λεπτομερειες.
Ασχετο, εισαι ο γνωστος chrisTOS απο grm ?
 
Last edited:

Pr Dakkar

Retro Enthusiast
Messages
404
Reaction score
319
Points
63
:rolleyes: Χμ.

Ακόμα ένα thread που μετατρέπεται ενδιάμεσα σε .... "υπερατού"


Που παίζουμε συνήθως με κάθε ευκαιρία σε διάφορα threads στα retroforums :lol: .


Btw
Βασικά το ίδιο πρότζεκτ δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε Amiga γιατί ο blitter δεν μπορεί να δει όλη τη RAM.
.

[/QUOTE]



Το Megadrive είχε μόλις 64 KB Video RAM .


Παρόλα αυτά (τα 64 μόλις KB Video RAM )

αναρωτιέμαι υπήρχε Home Computer τότε με καλύτερο conversion από αυτό του Megadrive ???

(και μη μου πείτε τίποτα Χ68000)


Πολλές φορές χρησιμοποιήται/χρησιμοποιούμε τον όρο port ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για conversions/remakes ( demakes στην πλειοψηφία των περιπτώσεων).

Στην προκειμένη περίπτωση -Daimakaimura (Ghouls 'n Ghosts) for the Atari STE- μιλάμε για port κι όχι για conversion .

















 
Last edited:

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,679
Reaction score
1,860
Points
213
O κύριος απο πάνω τα είπε όλα νομίζω.

Μην μπερδεύετε παιδιά τις έννοιες "port" με "conversions".

@Pr Dakkar που τις βρήκες αυτές τις κάρτες ρε θηρίο χα χα χα χα!!!!
 

QuestForGlory

Retro Starter
Messages
29
Reaction score
60
Points
13
Συγγνώμη για το off topic, αλλά παρακαλώ δώστε στο λαό το λινκ με τα χιουμοριστικά υπερατού με υπολογιστές!! Δεν το είχα πετύχει! :) :)

Μου θύμισε μια φορά ένα fan set καρτών από Magic the Gathering που είχε βασιστεί στην σύγχρονη (τότε) indie gaming scene :) :)

Και για να μην είμαι μόνο off topic, να πω σεβασμό σε όποιον την σημερινή μέρα αντί να κάνει κάτι οτιδήποτε (προγραμματιστικά-codingwise ένα πράγμα) με σκοπό το κέρδος, κάθεται και γράφει οτιδήποτε για να το δώσει free στον κόσμο, είτε game, hack, translation οτιδήποτε..

Προσωπικά στα PCιά δεν θυμάμαι αν είχαμε Ghosts n Goblins ή Ghouls n Ghosts αλλά θα είναι κακό οπότε νομίζω η arcade εκδόσεις μαζί με το Super στο snes αρκούν.. Παλούκι παιχνίδι από τα ελάχιστα..
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,636
Reaction score
2,302
Points
123
Θα το βγάλουν σε compilation μαζί με Gran Turismo και το καινούριο Call of Duty. Για τον ST, φυσικά! ;)
Χα! χα! Χα!
Οπότε να μην απογοητευτώ, υπάρχει ελπίδα! :rolleyes::p
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,636
Reaction score
2,302
Points
123
Sega mega drive: (τρομερή έκδοση, μου αρέσει όμως περισσότερο αυτή του pc-engine).

Να πω όμως κάτι:
Δεν τρέχει το παιχνίδι του Megadrive μόνο σε 64 kb.
Η κονσόλα, ως γνωστόν, δε διαθέτει δίσκο, ούτε φορτώνει το παιχνίδι απο δισκέτα (κάτι τέτοιο άλλωστε θα ήταν εξαιρετικά αργό), το δέχεται σε cartridge.
To cartridge, αντιμετωπίζεται από την κονσόλα, ως επέκταση του συστήματος μνήμης. Δεν είναι RAM (γιατί δε μπορείς να γράψεις επάνω ( ROM)), αλλά ταυτόχρονα, είναι προσβάσιμη με τον ίδιο τρόπο από το σύστημα, σαν να ήταν RAM.

Έτσι, η CPU χρησιμοποιεί κατευθείαν τα δεδομένα απο το cartridge, χωρίς την ανάγκη να τα αντιγράψει πρώτα στη RAM.

Ψάξτε τώρα στο Google, να δείτε και πόση μνήμη είχαν τα cardrige του mega drive.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι τα custom chips του mega drive, δεν έχουν τον περιορισμό της Amiga, και μπορούν να δουν όλη τη χωρητικότητα (και κάτι παραπάνω) του cartridge.

Να θυμίσουμε (άσχετο με το παράδειγμα μας), ότι στα cartridges πολλές φορές φιλοξενούνταν και hardware προσθήκες επιταχυντών.
Μη βλέπετε δηλαδή το cartridge απλά σαν να ήταν δισκέτα, γιατί είναι κάτι παραπάνω.
 
Last edited:

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,679
Reaction score
1,860
Points
213
Να θυμίσουμε (άσχετο με το παράδειγμα μας), ότι στα cartridges πολλές φορές φιλοξενούνταν και hardware προσθήκες επιταχυντών.
Μη βλέπετε δηλαδή το cartridge απλά σαν να ήταν δισκέτα, γιατί είναι κάτι παραπάνω.
Σωστότατος. Εξού και το instant loading που έχουν τα Cartridge. Καρφώνεις, Ανάβεις, Παίζεις.

Ένα απο τα "προβλήματα" που συνάντησε ο Krikzz προσπαθώντας να καταφέρει τα everdrive του να παίζουν όλα τα ROMS ήταν αυτό... Το extra hardware θέλει extra emulation :)
 

mike

Retro Member
Messages
171
Reaction score
154
Points
43
Μερικες τεχνικες πληροφοριες για οσους ενδιαφερονται.
H χρηση της v-ram απο τον blitter ειναι τοσο μικρη, που ακομη και το 1ΜΒ της amiga ειναι αρκετα. Το blitter δεν φτιαχνει γραφικα (η εντολη draw ειναι μονο για lines ενω η fill ειναι για γεμισμα μεταξυ registries), αυτο που κανει ειναι να μεταφερει ετοιμα γραφικα απο σημειο σε σημειο. Η συνηθης χρηση του ειναι η πολλαπλη μεταφορα ενος μικρου αντικειμενου (π.χ. 20Χ20) σε πολλα σημεια, π.χ projectiles σε shooters. Η χρηση του περιοριζεται σε ελαχιστα ΚΒ, οποτε στην amiga τα 512KB το υπερκαλυπτει ανετα. Ετσι στην amiga, o blitter ακομα και addressing να ειχε λιγα KB (και οχι 1ΜΒ που εχει) παλι ειναι περισσοτερα απο οσα χρειαζεται. Τα γραφικα τα σχεδιαζει ο agnus στην amiga. Στο STE με το μεγαλο addressing παλι ελαχιστα ΚΒ χρειαζεται ο blitter.Τα 4ΜΒ που χρειαζονται στον STE δεν αφορουν ουτε χρειαζονται στον blitter. Αρα περιορισμος απο το hardware της amiga δεν υφισταται, σε μεγεθος.
Στον χρονο τωρα. Ο χρονος που απαιτειται απο τον blitter για να κανει την δουλεια του, εξαρταται απο τα : μηκος και πλατος του blit, οι κυκλοι που χρειαζονται (εξαρταται τις συντεταγμενες απο και που θα παει), και φυσικα τον χρονισμο του. Στην amiga ειναι 90% της ταχυτητας του STE, και η διαφορα αυτη σε χρονο μεταφραζεται για ενα blit 20X20 για μεταφορα σε 8 καναλια, σε 400 msec για το STE και σε 450 msec για την amiga, μικρη διαφορα, καταλαβατε για τι χρονο μιλαμε. Αρα υπαρκτο προβλημα σε ταχυτητα δεν υφισταται, οπως και σε μεγεθος (addressing). Με λιγα λογια αυτο που βλεπουμε μπορει χωρις κανενα προβλημα να τρεξει σε Α500, MD, X68000 ή οτιδηποτε αλλο. Α και λιγο ασχετο, αλλα σχετικο, στο MD ειναι 640ΚΒ το παιχνιδι.
Οσο για την σωστη χρηση της μνημης, π.χ. μεταξυ του atari ST που εχει κοινη μνημη για ολα και της amiga που εχει ξεχωριστη μνημη για γραφικα, η σωστη χρηση ειναι η φυσικα η δευτερη, αυτο που συμβαινει ακομα και σημερα με τις καρτες γραφικων να εχουν ξεχωριστη μνημη απο την CPU. H διαφορα βρισκεται στην εποχη σχεδιασμου, οπου τα πρωτα 8μπιτα ειχαν ενιαια μνημη, ενω τα μεταγενεστερα ειχαν ξεχωριστη επειδη ηθελαν και καλες γραφικες δυνατοτητες. Ο ST(Ε) σχεδιστηκε για σοβαρες εφορμογες και οχι τοσο για παιχνιδια που θελουν καλα γραφικα, ενω η amiga σχεδιαστηκε για παιχνιδια αρχικα, και μετα εγινε υπολογιστης, οποτε λογικα ειχε καλυτερη ξεχωριστη κατανομη για αυτα.

Tελικα γιατι εχει τοσες απαιτησεις (4ΜΒ) στην συγκεκριμενη εκδοση του STE? γιατι προσπαθησε να κανει port, δηλαδη να μην ξαναγραψει μεγαλο κομματι του software. Eπειδη υπαρχει μια λανθασμενη αντιληψη για το τι ειναι port, και το port και το conversion εχουν μετατροπες. Στην προκειμενη περιπτωση μαλιστα δεν ειναι τελειως port, αφου τα γραφικα εχουν γινει convert, πιο πολυ conversion ειναι, αλλα μπορουμε να δεχτουμε οτι ειναι port. Οι απαιτησεις σε μνημη ωφειλονται σε αυτο, οτι το κυριως προγραμμα (κατι σαν ΜΑΜΕ, αλλα ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ ΜΑΜΕ) χρειαζεται πολυ μνημη για τρεξει. Και χρειαζεται την μνημη του 68000 που ειναι κοινη βεβαια σε ST, αλλα και στη amiga ο 68000 μπορει να δει 8ΜΒ μνημης. Το αποτελεσμα δεν ειναι ικανοποιητο, μαλλον ειναι περισσοτερο ενα πειραμα. Για να τρεξει κατι σαν ΜΑΜΕ χρειαζεται πολυ δυναμη. Ο SΤΕ οπως και η amiga δεν εχουν τοση πολλη υπολογιστικη δυναμη για να υποστηριξουν κατι σαν emulation του CPS. To STE εχει μονο τον 68000 (και σε μικροτερη ταχυτητα μαλιστα) και πρεπει να καλυψει το handicap της ελλειψης Ζ80, των περισσοτερων sprites, χρωματων κτλ, δηλαδη δεν υπαρχει δυνατοτητα για ΜΑΜΕ σε STE. Το εγχειρημα να βγει ομοιο με το CPS τρεχοντας παρομοιο κωδικα και οχι καινουργιο atari optimized ειναι εξαιρετικα δυσκολο αν οχι αδυνατο οπως καταλαβαινουμε.

Και παμε στο συμπερασμα: θα μπορουσε να κανει ενα καλο conversion οπως η εκδοση του MD. Δεν θελει να το κανει, θελει να πειραματιστει με κατι σαν ΜΑΜΕ. Οκ καλα κανει δικο του ειναι το project δεν μας πεφτει λογος. Γιατι δεν κανει ενα optimized conversion? για τον πιο σημαντικο λογο: ΤΟ ΧΡΗΜΑ. Ειναι μια αφιλοκερδης προσπαθεια. Εαν ειχε την χρηματοδοτhση και την υποστηριξη μιας ομαδας θα μπορουσε να βγει μια πολυ καλη εκδοση, οσο π.χ. του MD. Ισως μαλιστα και ΤΟΤΕ πριν 20+ χρονια να ειχε βγει καλυτερο εαν ειχε full υποστηριξη, οπως και πολλα ακομη παιχνιδια για atari, οχι πως δεν ειναι καλο. Αλλα οι εταιριες κοιτουσαν το κερδος και την προβλεψη πωλησεων, με λιγοτερες πωλησεις τα παιχνιδια ειχαν μικροτερο προυπολογισμο, αρα λογικα δεν ηταν οσο καλα θα μπορουσαν να ειναι.
Αυτη ειναι η μοιρα συστηματων με μικροτερες πωλησεις οπως αρχιμηδης κτλ αλλα και της αμιγκα στα πρωτα χρονια, ελλειψη υψηλου προυπολογισμου, ουτε κακο hardware, ουτε κακοι προγραμματιστες (ισως λιγο το δευτερο, γιατι εαν ενα μηχανημα δεν ειναι διαδεδομενο, πως θα βγουν καλοι προγραμματιστες για αυτο? με οτι εχεις σπιτι σου ασχολεισαι).

χιουμοριστικο υστερογραφο, μια ιστορια επιστημονικης φαντασιας:

Σε λιγα χρονια απο τωρα, ανακοινωνεται οτι ο βαρια αρρωστος Bill Gates θα βγει να κανει τη πιο βαρυσημαντη δηλωση της ζωης του. Φτανει ο καιρος και ολοι ειναι καρφωμενοι σε αυτα που λεει:
"Σαν Bill Gates καταφερα τα παντα στη ζωη μου. Αλλα εχω ενα καλα κρυμμενο μυστικο μεσα μου που με βαραινει τοσα χρονια. Δεν καταφερα κατι που ηθελα περισσοτερο απο οτιδηποτε. Ολοι με ξερουν σαν τον βασιλεια των pc και των windows. Αλλα μικρος ειχα παρει εναν atariST. Ναι ξερω νεανικα λαθη, δεν το εμαθε ποτε κανενας γιατι θα με κοροϊδευαν οι κατοχοι amiga. Εβλεπα το shadow of the beast και σκεφτομουν "γιατι αυτοι και οχι εμεις". Και μαραζωνα. Και τωρα που η ζωη μου φτανει στο τελος, θελω να μου φυγει αυτη θλιψη. Προσφερω 100.000.000 δολαρια σε οποια ομαδα καταφερει και βγαλει το Shadow of the Beast σε αταρι ST και να ειναι ιδιο με την amiga εκδοση".
Ε τοτε να δεις turrican εαν βγαινει ή δεν βγαινει το SOTB !!!
 
Last edited:

Pr Dakkar

Retro Enthusiast
Messages
404
Reaction score
319
Points
63
@Pr Dakkar που τις βρήκες αυτές τις κάρτες ρε θηρίο χα χα χα χα!!!!
Συγγνώμη για το off topic, αλλά παρακαλώ δώστε στο λαό το λινκ με τα χιουμοριστικά υπερατού με υπολογιστές!! Δεν το είχα πετύχει! :) :)
H photo προέρχεται από εδώ
>>> http://nerd-dream.com/creative-department

και δεν ειναι οι μοναδικές του είδους


π.χ
Quartett Classic Machines Vol. 1
https://www.amazon.de/gp/product/B00DI2VBP0/ref=as_li_qf_sp_asin_tl?ie=UTF8&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00DI2VBP0&linkCode=as2&tag=meereswellenonli

,Quartett Classic Machines Vol. 1.1
,Quartett Classic Machines Vol. 2
https://buch-findr.de/buecher/quartett-classic-machines-vol-1-1-und-2-bundle/

 

Pr Dakkar

Retro Enthusiast
Messages
404
Reaction score
319
Points
63
Sega mega drive: (τρομερή έκδοση, μου αρέσει όμως περισσότερο αυτή του pc-engine).

Να πω όμως κάτι:
Δεν τρέχει το παιχνίδι του Megadrive μόνο σε 64 kb.
Η κονσόλα, ως γνωστόν, δε διαθέτει δίσκο, ούτε φορτώνει το παιχνίδι απο δισκέτα (κάτι τέτοιο άλλωστε θα ήταν εξαιρετικά αργό), το δέχεται σε cartridge.
To cartridge, αντιμετωπίζεται από την κονσόλα, ως επέκταση του συστήματος μνήμης. Δεν είναι RAM (γιατί δε μπορείς να γράψεις επάνω ( ROM)), αλλά ταυτόχρονα, είναι προσβάσιμη με τον ίδιο τρόπο από το σύστημα, σαν να ήταν RAM.

Έτσι, η CPU χρησιμοποιεί κατευθείαν τα δεδομένα απο το cartridge, χωρίς την ανάγκη να τα αντιγράψει πρώτα στη RAM.

Ψάξτε τώρα στο Google, να δείτε και πόση μνήμη είχαν τα cardrige του mega drive.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι τα custom chips του mega drive, δεν έχουν τον περιορισμό της Amiga, και μπορούν να δουν όλη τη χωρητικότητα (και κάτι παραπάνω) του cartridge.

Σωστότατος. Εξού και το instant loading που έχουν τα Cartridge. Καρφώνεις, Ανάβεις, Παίζεις.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:







Από συνέντευξη του Wayne Smithson/WJB για την μεταφορά του SOTB στο Megadrive(Φεβρουάριος 92)


Και μια και έγινε αναφορά το μέγεθος των cartridges και την άμεση πρόσβαση/διαθεσιμότητα του περιεχομένου τους , το μέγεθος των cartridges που στο Ν64 σε σχέση με Mega drive ήταν ακόμα μεγαλύτερα σε μέγεθος , δεν αναιρούσε κάποια Ν64 bottlenecks , όπως η μόλις 4k texture cache στο N64 .

 
Last edited:

mike

Retro Member
Messages
171
Reaction score
154
Points
43
Mπραβο αυτο ανεφερα και εγω πιο πανω, αυτην ακριβως την συνεντευξη, thanx!

edit : αυτο που δεν αναφερει στην συνεντευξη ειναι το λεγομενο blast proccessing του MD,
το οποιο κανει ταχυτατατη χρηση του DMA. o DMA controller (sega + VDP) κανει την δουλεια του blitter και εκει ωφειλονται τα πολυ γρηγορα παιχνιδια του MD.
 
Last edited:

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,679
Reaction score
1,860
Points
213
Αυτή η συνέντευξη σε ποιο περιοδικό είναι ; Σίγουρα όχι Pixel/User
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,679
Reaction score
1,860
Points
213
Computer Games (Φεβρουάριος 92)
Ψάχνω να βρώ την ορίτζιναλ, αν και παίζει να είναι real και όχι μετάφραση - νομίζω τότε δούλευε και ο Κουβόπουλος σε αυτό το περιοδικό.
 

mike

Retro Member
Messages
171
Reaction score
154
Points
43
Σε ευχαριστω που το βρηκες, και δεν θυμομουν σε ποιο περιοδικο ειναι.
Αναφερει αυτο που ειχα πει κανα δυο σελιδες ποιο πισω, το προβλημα με το parallax scrolling στο MD,
και φυσικα αυτο λυθηκε αργοτερα και εχουμε δει παιχνιδια οπως το thunder force 4 που εχει πολλα επιπεδα parallax.
Ας ειναι καλα ο DMA controller.

Και κατι ακομα φιλε Dr. Dakkar, που το γραφω και στο μεγαλο ποστς μου πιο πανω.
Δεν ειναι δικαιο να συγκρινουμε MD με atari, λογω μπατζετ παραγωγης παιχνιδιων.
Στο MD ενα καλο παιχνιδι ειχε καλο και σιγουρο κερδος, λογω cartridge.
Στον atari θα ειχε λιγοτερες πωλησεις λογω λιγοτερων κατοχων atari αλλα και πειρατειας.
Αρα δεν θα ειχε το ιδιο μπατζετ η παραγωγη, πραγμα που σημαινει οτι παιχνιδι με μικροτερο μπατζετ, δικαιολογειται να ειναι χειροτερο απο παιχνιδι με μεγαλυτερο μπατζετ.
 
Last edited:

mike

Retro Member
Messages
171
Reaction score
154
Points
43
Ψάχνω να βρώ την ορίτζιναλ, αν και παίζει να είναι real και όχι μετάφραση - νομίζω τότε δούλευε και ο Κουβόπουλος σε αυτό το περιοδικό.
Για δωσε info, τι εννοεις? να ειναι απο το εξωτερικο και να την εχουν απλα μεταφρασει στα ελληνικα?
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,679
Reaction score
1,860
Points
213
Για δωσε info, τι εννοεις? να ειναι απο το εξωτερικο και να την εχουν απλα μεταφρασει στα ελληνικα?
Ναι αυτό ακριβώς. Να είναι μεταφρασμένη απο περιοδικό του εξωτερικού.
 

Pr Dakkar

Retro Enthusiast
Messages
404
Reaction score
319
Points
63
Ψάχνω να βρώ την ορίτζιναλ, αν και παίζει να είναι real και όχι μετάφραση - νομίζω τότε δούλευε και ο Κουβόπουλος σε αυτό το περιοδικό.
Η συνέντευξη είναι του Derek dela Fuente(μήπως διευκολύνει στην αναζήτηση).

O κ. Κουβόπουλος δεν πρέπει να δούλεψε στο συγκεκριμμένο "Computer Games"

αλλά στο συνονόματο περιοδικό την δεκαετία του 2000 .
 
Top