What's new
iamretro

Wow! It seems you have yet to create an account with us! Needless to say, you have to register in order to get the full "iamretro" experience! You will then be able to create your own topics, reply to posts and be an active member of the MOST prolific community in Greece (even further than that, but we're being modest for now). So don't delay! REGISTER!

PC Demoscene

tzoudas

Retro Starter
Joined
Oct 19, 2012
Messages
38
dR_wH0 said:
Έλα ρε γραφικά πέρα απο φαντασία! Σίγουρα έπρεπε να έχεις μεγάλη φαντασία για να τα βλέπεις αυτά!ΧΑαχχαΧΑΑΧΧ!!Στις αρχές του 90' τα γραφικά πού έβγαζαν τα PC ήταν στην καλύτερη *ανεκτικά* - Όσο για τον ήχο δεν ξέρω που τον *άκουγες*! Εκτός αν εννοείς *ηχο* τα γαυγίσματα που έβγαζε το PC Speaker... :lol: :lol: :lol: :lol:

Αρχές 90s ναι στα μέσα ώμος των 90s όταν όλα πεθάνανε, την ιστορία την ξέρεις.
Πιστεύω ότι και στα PCτο όλο θέμα ήταν τα φράγκα, αν τα είχες, είχες τα πάντα.
Η VGA και η EGA υπήρχαν αλλά ήθελαν φράγκα, το μπαμ έγινε με τη πρώτη Sound Blaster, εικόνα και ήχος στο PC, multimedia και όχι παιχνιδομηχανές πάλι κάτι βρήκαν για να φάνε τα μικρά. Και τι εννοώ.
Όταν η Amiga – Commodore διαφήμιζε τα μηχανήματα της έλεγε για τα παιχνίδια που παίζουν και όχι για multimedia εφαρμογές όπως έλεγαν στα PC.
Τα περιοδικά έκαναν μεγάλο κακό στα Home Micros αφού τα είχαν για παιχνίδια ενώ τα PC τα έβαζαν σε μια κατηγορία μόνα τους και πολύ ψηλά από τα άλλα.
Τέλος η Creative ευθύνεται για το θάνατο τον Micros από την αγορά, γιατί έβαλε ήχο στα κουτιά.
Γιατρέ το ( γραφικά πέρα από κάθε φαντασία ) είναι για τα DEMO των τελευταίων χρόνων γιατί όσα χρόνια και να περάσουν η Amiga και ο C64 δε θα εξελιχθούν ενώ τα PC ναι.
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
dR_wH0 said:
Έλα ρε γραφικά πέρα απο φαντασία! Σίγουρα έπρεπε να έχεις μεγάλη φαντασία για να τα βλέπεις αυτά!ΧΑαχχαΧΑΑΧΧ!!Στις αρχές του 90' τα γραφικά πού έβγαζαν τα PC ήταν στην καλύτερη *ανεκτικά* - Όσο για τον ήχο δεν ξέρω που τον *άκουγες*! Εκτός αν εννοείς *ηχο* τα γαυγίσματα που έβγαζε το PC Speaker... :lol: :lol: :lol: :lol:
To ΄93 το pc είχε πατήσει την Amiga σου. Όσο και να χτυπιέσαι αυτή είναι η πραγματικότητα. Ωρίμασε και αποδέξου την. :wave:
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
Δεν θα διαφωνήσω σε τίποτα απο όσα ανέφερες. Για μια φορά μίλησες λογικά για αυτά τα κουβαδάκια που χρησιμοποιούμε σήμερα.... :lol: :lol: :lol:

Όμως νομίζω οτι την εξέλιξη των Home Micros την έφαγαν οι *κινέζοι*. Οι κλειστού τύπου αρχιτεκτονικές δεν άφηναν πολλά περιθώρια για ανταγωνισμό.

Υ.Γ : Όταν αγόρασα την 500ρα θυμάμαι χαρακτηριστικά αυτόν που είχε το μαγαζί να λέει σε άλλον πελάτη "Μην πάρεις PC. Δεν είναι *Γερμανικό*. Συναρμολογούνται εδώ...στην Ελλάδα...". :lol: :lol: Μερικά χρόνια αργότερα, όταν πήγα να αγοράσω πλέον απο τον ίδιο εναν 486/33ΜΗζ (DFI έγραφε πάνω νομίζω!), θυμάμαι που ζαχάρωνα εναν πιτσιρικά να παίζει με μια Α1200 - γραφικά - ήχος στο φουλ! Παίρνω την Θεϊκη τότε ατάκα "Αστα τώρα αυτά...Δεν είναι για σένα...Εσυ είσαι σε ΆΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ..Έχεις PC με τον καλύτερο επεξεργαστή!" ;)

nkary said:
To ΄93 το pc είχε πατήσει την Amiga σου. Όσο και να χτυπιέσαι αυτή είναι η πραγματικότητα. Ωρίμασε και αποδέξου την. :wave:

To 93 ναι ήταν ήδη αργά για την Amiga. Δεν αντιλέγω. Άλλο το 93' όμως και άλλο το 90 και το 91 φιλαράκι....Τότε η εξέλιξη πήγαινε ΠΟΛΥ πιο αργά αποτι σήμερα. Μην ξεχνάς οτι η πρώτη 8-bit μλκια της Soundblaster βγηκε ΜΟΛΙΣ το 1989...
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Όμως νομίζω οτι την εξέλιξη των Home Micros την έφαγαν οι *κινέζοι*. Οι κλειστού τύπου αρχιτεκτονικές δεν άφηναν πολλά περιθώρια για ανταγωνισμό.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι τα home τα έφαγαν πρώτα οι ίδιες οι εταιρίες τους με την απραξία τους και μετά η Άπω Ανατολή
 

tzoudas

Retro Starter
Joined
Oct 19, 2012
Messages
38
nkary said:
Όμως νομίζω οτι την εξέλιξη των Home Micros την έφαγαν οι *κινέζοι*. Οι κλειστού τύπου αρχιτεκτονικές δεν άφηναν πολλά περιθώρια για ανταγωνισμό.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι τα home τα έφαγαν πρώτα οι ίδιες οι εταιρίες τους με την απραξία τους και μετά η Άπω Ανατολή

Συμφωνώ με τον Νίκο.
Άλλωστε και ο +2 μου είναι made in Taiwan, ο Ζάχαρης στη Κίνα τα έφτιαχνε όλα όπως και όλοι, αυτό ήταν μαζί με τη Γερμανία ένα πολιτικό παιχνίδι από Αμερικάνους και Άγγλους κατά των κομμουνιστών.
Η δυτική τότε Γερμανία βιτρίνα της Αμερικής κατά της ανατολικής και της Ρωσίας το Hong Kong ήταν μέχρι τα μέσα των 90s αγγλική αποικία η Taiwan είναι η αμερικανόφιλη Κίνα όπως τώρα με τη Κορέα, αν πέσει η βόρεια Κορέα πιστεύεις ότι θα μείνουν Samsung , LG , και ότι άλλο έχει η νότια Κορέα;
Μετά την ένωση των Γερμανιών είδε κανείς να κατασκευάζουν τίποτα;
Η βιοτεχνίες τους έγιναν βιομηχανίες και άλλαξαν τελείως το σκηνικό το ίδιο και με τις άλλες χώρες βιτρίνες .
Το θέμα μας δεν είναι πολιτικό, αλλά η πολιτική κάνει σε ένα μέρος κουμάντο στην αγορά, έτσι όπου φυσάει η βλακεία του καθενός πολιτικού κέρδους, κλείνουν και ανοίγουν εταιρίες. Ασχέτως και αν κλείσουν και στην ιδία τη χώρα σου ( Commodore Αμερική ) και ασχέτως αν είναι υπέρ κερδοφόρες , το πουλάκι ΤΣΙΟΥ.
Δε θα μάθουμε ποτέ τι εξέλιξη θα μπορούσαν να είχαν τα αγαπημένα μηχανήματα μας . φανταστείτε έναν ZX με τσιπάκι ήχου Creative, μια Amiga με τσιπάκια γραφικών 3D, έναν C64 με 64 mb RAM.
Αλλά όχι, μερικοί το πουλάκι τους.
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
tzoudas said:
nkary said:
Όμως νομίζω οτι την εξέλιξη των Home Micros την έφαγαν οι *κινέζοι*. Οι κλειστού τύπου αρχιτεκτονικές δεν άφηναν πολλά περιθώρια για ανταγωνισμό.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι τα home τα έφαγαν πρώτα οι ίδιες οι εταιρίες τους με την απραξία τους και μετά η Άπω Ανατολή

Συμφωνώ με τον Νίκο.
Άλλωστε και ο +2 μου είναι made in Taiwan, ο Ζάχαρης στη Κίνα τα έφτιαχνε όλα όπως και όλοι, αυτό ήταν μαζί με τη Γερμανία ένα πολιτικό παιχνίδι από Αμερικάνους και Άγγλους κατά των κομμουνιστών.
Η δυτική τότε Γερμανία βιτρίνα της Αμερικής κατά της ανατολικής και της Ρωσίας το Hong Kong ήταν μέχρι τα μέσα των 90s αγγλική αποικία η Taiwan είναι η αμερικανόφιλη Κίνα όπως τώρα με τη Κορέα, αν πέσει η βόρεια Κορέα πιστεύεις ότι θα μείνουν Samsung , LG , και ότι άλλο έχει η νότια Κορέα;
Μετά την ένωση των Γερμανιών είδε κανείς να κατασκευάζουν τίποτα;
Η βιοτεχνίες τους έγιναν βιομηχανίες και άλλαξαν τελείως το σκηνικό το ίδιο και με τις άλλες χώρες βιτρίνες .
Το θέμα μας δεν είναι πολιτικό, αλλά η πολιτική κάνει σε ένα μέρος κουμάντο στην αγορά, έτσι όπου φυσάει η βλακεία του καθενός πολιτικού κέρδους, κλείνουν και ανοίγουν εταιρίες. Ασχέτως και αν κλείσουν και στην ιδία τη χώρα σου ( Commodore Αμερική ) και ασχέτως αν είναι υπέρ κερδοφόρες , το πουλάκι ΤΣΙΟΥ.
Δε θα μάθουμε ποτέ τι εξέλιξη θα μπορούσαν να είχαν τα αγαπημένα μηχανήματα μας . φανταστείτε έναν ZX με τσιπάκι ήχου Creative, μια Amiga με τσιπάκια γραφικών 3D, έναν C64 με 64 mb RAM.
Αλλά όχι, μερικοί το πουλάκι τους.

Χμμμμ. Αρκετά απο αυτά δεν τα ήξερα. Μπορώ όμως να φανταστώ μια Amiga με 3D! :) :) :cool: :cool:
 
A

Anonymous

Guest
χμμμμ...ρε σεις.....commodre 64 ...for ever...ΑΘΑΝΑΤΟΣ!!!..ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.... :lol: :lol: :lol:
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Ένα demo???? από την nvidia πραγματικού χρόνου. Καταστρέφεις μια ρωμαϊκή αρένα :crazy:
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
ΛοΛ! Χαχχααχχαχα!!!Μαμάτο!!!
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
χαχαχαχα έτσι μαμάνε τα πισιζζζζ :whip:
 

Optimus

Retro Starter
Comrade
Joined
Mar 20, 2012
Messages
54
Χέχε, πολύ ωραίο το thread, θυμήθηκα τα παλιά. Σε demoscene είχα ξεκινήσει από PC και μετά πήγα προς τα πίσω σε Amstrad, κλπ. Είχα έναν ταπεινό 486 cyrix το 1998, τότε ήδη δεν την πάλευε, αλλά μετά ανακάλυψα κάποια demos και λίγο αργότερα την community στο internet και άλλαξε ο κόσμος μου. Τότε έτρεχα για αρχή κάτι αρχαία demos για 286 και 386sx που είχα βρει σε ένα περιοδικό multimedia & cd-rom. Ακόμα και αυτά μου κάνανε εντύπωση, ειδικά ο ήχος αλλά και το ομαλό scrolling και οι περίεργες ρουτίνες, sine dots, sine scroll, flat polygons, κλπ. Αργότερα έτρεξα και τα Panic, Unreal και Second Reality που ήταν στο CD και έμεινα. Αν και το Second Reality δεν γούσταρε τον Cyrix και κρεμούσε τυχαία και reboot αλλά σκίπαρα τα parts τρέχοντας Second 1/2/3/4/κλπ. Επίσης υπήρχε και το Second -U νομίζω, secret part. Χρόνια μετά το είδα σωστά σε καλύτερο μηχάνημα. Αλλά μου είχαν αφήσει με το στόμα ανοιχτό, και είχα βρει μια μαγεία σε αυτά που δεν μου την έδιναν τα παιχνίδια. Ένας άλλος κόσμος μαγικός.

Και για αυτό η αγαπημένη μου εποχή demoscene είναι εκεί 1993-1996, ειδικά μετά με τα 3d object shows και newschool 2d effects, software rendering στον δυνατό 486 αν τον προγραμματίσεις σωστά. Ακόμα βλέπω demάκια και ονειρεύομαι το processing που περνάει από κάθε pixel, ακούγεται αστεία όπως το λέω, αλλά προσπαθώ να νοιώσω το software rendering στο πετσί του, όταν γυρίζει το bump object να βλέπω να αλλάζει και να φαντάζομαι πως υπολογίζουν κάθε pixel και είναι yummie, χαχα.

Αλλά και σε πιο παλιά μηχανήματα, υπάρχουν μερικές εκπλήξεις.

Legend/Impact Studios, τρέχει κανονικά σε 286 με ελάχιστο slowdown με μια καλή tseng labs και gravis ultrasound, το δοκίμασα.

Κάποτε θέλω να ξαναγυρίσω σε DOS coding. Είχα ξεκινήσει να γράφω demo για DOS αλλά έχει καιρό που το άφησα. Αυτό ήταν 386/486 project σε C χωρίς πολύ optimize για την ώρα. Αλλά ονειρεύομαι να δοκιμάσω σοβαρό optimize σε έναν Amstrad Alt 286 που έχω εδώ, και του έβαλα και μια sound blaster 8bit στην ISA γιατί δεν είχε ήχο σοβαρό. Η κάρτα γραφικών αν γεμίσεις την VGA 320*200*8bpp (64k) με γρήγορα 16bit writes (μέχρι εκεί φτάνει) βγάζει το πολύ 20fps. Οπότε θέλει tricks, lower res αναλύσεις με modeX (160*200 ή 160*100), hardware tricks, ή απλά εφφέ σε μικρότερη οθόνη. Θέλει παίδεμα αλλά θα έχει πλάκα να το πιτάρω στην assembly.
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Πολύ ωραίο το demo. Και τρέχει και σε έναν ταπεινό 286 ε?
Θα μπορούσες σε ένα demo όπως το παραπάνω να μας εξηγήσεις τι ακριβώς μας δείχνει σε κάθε τμήμα του?
Δηλαδή ωραίο στο μάτι αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι δεν ξέρουμε τι βλέπουμε, πχ στην εισαγωγή με το παραλληλόγραμμο που μοιάζει με τούβλα τοίχου τι ακριβώς κάνει ο προγραμματιστής? Εσύ όταν το βλέπεις τι πιστεύεις? Μας δείχνει κάποια στάνταρτ τεχνική προγραμματισμού, μας δείχνει τις δυνατότητες της cpu ή της κάρτα γραφικών?
 

Optimus

Retro Starter
Comrade
Joined
Mar 20, 2012
Messages
54
nkary said:
Πολύ ωραίο το demo. Και τρέχει και σε έναν ταπεινό 286 ε?
Θα μπορούσες σε ένα demo όπως το παραπάνω να μας εξηγήσεις τι ακριβώς μας δείχνει σε κάθε τμήμα του?
Δηλαδή ωραίο στο μάτι αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι δεν ξέρουμε τι βλέπουμε, πχ στην εισαγωγή με το παραλληλόγραμμο που μοιάζει με τούβλα τοίχου τι ακριβώς κάνει ο προγραμματιστής? Εσύ όταν το βλέπεις τι πιστεύεις? Μας δείχνει κάποια στάνταρτ τεχνική προγραμματισμού, μας δείχνει τις δυνατότητες της cpu ή της κάρτα γραφικών?

Αυτό που προσπαθούσε πάλι να δείξει ο προγραμματιστής είναι πως μπορείς και σε έναν 286 να κάνεις καλά demos. Το demo το είχε βγάλει σε εποχή που πολύς κόσμος είχε περάσει σε 486, και υπήρχε διαφωνία. Οπότε το έβγαλε σαν proof of concept. Γενικώς παλαιότερα demo που έβλεπα για 286, ακόμα και για 386sx δεν είχαν αυτό το quality, οπότε ακόμα και να μην ξέρεις τι βλέπεις, θα πίστευα πως είναι εντυπωσιακό (μπορεί να συγκριθεί με κάποια demo της Amiga500 ας πούμε).

Τώρα κάθε εφφέ θέλει πολύ ανάλυση. Χωρίς να ξέρω, αυτό που νομίζω είναι, τα πολυγωνικά να τρέχουν σε Mode-X ανάλυση (συνηθισμένη τεχνική βέβαια) όπου πειράζοντας κάποιους register της VGA μπορείς π.χ. γράφοντας ένα pixel να συμπληρώνεις τέσσερα. Οπότε με ένα 16bit write θα γράφεις 8 pixels φαντάζομαι, ότι πρέπει για flat polygons που είναι ένα χρώμα μονοκόματο σε κάθε γραμμή. Μπορώ να φανταστώ ότι αυτό χρησιμοποιήσε στι πολυγωνικές σκηνές. Ο άλλος ο κύβος ο textured, μιας και περιστρέφεται γύρω από το X axis, είναι κλασσικό fake 3d με precalced stretched X bitmap lines φαντάζομαι. Εμένα πάντως με εντυπωσιάζουν τα 3d dot effects γιατί φαίνεται να είναι πολλά σημεία.

Αλλά νομίζω ο 286 δεν είναι και τόσο αργός σε σχέση με τον 386. Είναι πιο κοντά αυτοί οι δύο τουλάχιστον σε cycles per opcodes αν δεις τους πίνακες. Είναι ο 486 που ξεφεύγει σε αυτό. Βέβαια δεν ξέρω, ο SX (στους 386) έχει και bottleneck, ενώ είναι 32bit εσωτερικά έχει 16bit bus και έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι ένας 386sx σε σύγκριση με 286 στα ίδια mhz μπορεί να είναι και πιο αργός, ειδικά αν ένα game/demo γράφτηκε για τον 286. Ο dx τώρα είναι πλήρως 32bit και άμα κάνεις optimize με τους 32bit regs ξεφεύγεις.
 
Top