VecFever for Vectrex by Thomas Sontowski

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Δεκάδες πλακέτες είναι έτοιμες και η ιστορία έχει σκαλώσει με τα cases... Χθες μου ήρθε η πρώτη δοκιμαστική έκδοση του αντίστοιχου FAQ, που το βρήκα λεπτομερέστατο και αναλυτικότατο...
Όταν ο Thomas αποφασίζει να ασχοληθεί με κάτι, δεν αρκείται σε τίποτα λιγότερο από το τέλειο! Επίσης έχει αναβαθμιστεί και το 'The Core' που θα συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο μαζί με τα 'Head On', 'Robot Arena', μια vectorized version του Bad Apple demo, ένα εκπληκτικό jukebox και κάποια extras για devs.
 

Alkis30

Retro Starter
Messages
18
Reaction score
9
Points
3
Πολύ ενδιαφέρον πραγματικά ! Για κάποιον απλό χρήστη Vectrex που έχει το Vec-multi με όλα τα roms , τί παραπάνω μπορεί να προσφέρει ?
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
...τί παραπάνω μπορεί να προσφέρει ?
Πολλά! ;)

Διαθέτω ότι flash cartridge, έχει κυκλοφορήσει στην πιάτσα για το εν λόγω μηχάνημα. Μπορώ να πω ότι κάθε μια από αυτές έχει τα υπέρ και τα κατά της. Εκείνο που κάνει την διαφορά με το VecFlash, είναι ότι το VecFever ΔΕΝ είναι flash cart :)
Όταν πρωτογνώρισα τον Thomas και μου απαριθμούσε τα χαρακτηριστικά της VecFever, αναφώνησα : "Μα αυτό είναι ένα εξωτερικό λειτουργικό σύστημα!" ..."Είσαι στον σωστό δρόμο", μου απάντησε και συμφώνησε χωρίς δεύτερη σκέψη.

Θα υπάρχουν 3 διαφορετικές εκδόσεις firmware, ανάλογα με το τι θέλει να κάνει κάθε χρήστης με το μηχάνημα του. Βεβαίως και μπορεί να το αναβαθμίσεις μόνος σου και πανεύκολα. Το VecFever λειτουργεί όπως ένα USB στικάκι (ή pen drive) και τα πάντα γίνονται τόσο απλά και καθαρά!
Ο απλός gamer θα βρει πολύ χρήσιμο το χαρακτηριστικό ότι θα μπορέσει να σώσει και να κρατήσει στη μνήμη του VecFever για πάντα, σχεδόν το 95% των highscores (αφού υποστηρίζονται τα περισσότερα παιχνίδια). Επίσης θα διασκεδάσει με την εφαρμογή JukeBox και τα πολυάριθμα YM tunes της λίστας.
Τα τρία παιχνίδια που θα συνοδεύον την cartridge (Robot Arena, The Core και Head On) είναι από τα καλύτερα, αν όχι ότι καλύτερο (μαζί με εκείνα του Kristof Tuts) έχει κυκλοφορήσει -ever- στην κονσόλα! Να πούμε και για το Bad Apple demo? :rofl:

Εκείνο που όμως που κάνει την VecFever να είναι έτη φωτός μπροστά, είναι ένα μαγικό νούμερο που όμοιο του δεν έχει προϋπάρξει στον Vectrex!
- multiple extra features for VecFever-aware cartridges, e.g. permanent storage of up to 4K per cartridge, global calibration parameters for faster drawing capabilities and a multi-bank extension allowing 4095 32k-banks per cartridge.
Τι σημαίνει αυτό; :rolleyes:...Do the math και άφησε την φαντασία σου να καλπάσει, για το τι μπορεί να δεις μελλοντικά στο Vectrex...Πληροφοριακά αναφέρω ότι το όριο που γνωρίζαμε μέχρι τώρα είναι 64Κ. Μπορεί πρακτικά να το υπερβούμε; Φυσικά και Ναι! Απόδειξη το Jukebox και το Bad Apple demo!

Διάβασε το FAQ! Δες τα video! Ρίξε μια ματιά και στο τελευταίο, που ανέβασε ο VectrexRoli


Να προσθέσω και την ενσωματωμένη εφαρμογή monitor για devs; ...και κάποια extra resources; ...και ότι μπορείς να "ανεβάζεις" τον κώδικα σου και να τον τεστάρεις σε πραγματικό χρόνο; ...και τις πολυάριθμες γραμματοσειρές; ...και την παραμετροποίηση των menus σε βάθος και λεπτομέρεια που θα πεις...Μα είναι δυνατόν; :D

Ήμουν πολύ κοντά και παρακολούθησα την ανάπτυξη του σε κάθε στάδιο...Υπάρχουν κι άλλα χαρακτηριστικά που μπορεί να ενσωματωθούν ή όχι...Η ανάπτυξη του συνεχίζεται, ενώ από τον Thomas δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από το τέλειο! :thumbup:
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Από: http://atariage.com/forums/topic/265808-vecfever/page-3#entry3791489

Well, I've got excellent news and a slightly less good one.

First the less good one: it's vacation time and everyone is off to sunny and warm locations,including myself, for a while.
The good one is that yesterday the cases were made - or rather the usb openings were drilled with a cnc machine. And they turned out beautifully; so the dimensions of the pcb and case, the precision of the cut - I'm a really picky guy but there's nothing I can faul there - they are just perfect. The plastic was borderline useable for cnc-cutting, even with coolant fluid over it all the time (and a knowledgable person fiddling with the process parameters) quite a few cases were destroyed. Still, I decided to get this over with and made probably all I'm likely to make for a while.

Friends also sent me a few (semi-)transparent ones to try out - they are really rare in the moment but I wanted to try out the plastics, if some ever get available.
Surprisingly those seemed to work better so I'm a bit more open to actually make another batch, if these ever get available. I've tried them out with the LED on the pcb but apart from the one transparent one I've got the results weren't really useable in Vectrex mode - you can hardly see the color of the LED under an orange or blue case. The blue one is more useable for USB-mode, the orange one almost once you know what 'blue' looks like there but my personal favorite is still just the black case.
The ones I've made for myself before have a LED on the outside corner of the case, so it's still easy to see when in a Vectrex, I've put them in the photo with the colored ones so you know what I'm talking about.

So, when I'm back from vacation (August or .maybe. early September, I'm a European so plenty of vacation time..) I intend to make them available - either just the pcb if you are a lucky owner of a transparent case already or want to use it as is. Or including a case- in that case I'll still add a LED, in case you want to add one yourself eventually.

If you know you want to right away I probably can also drill the necessary 5mm hole for you - I just don't want to add the LED myself because so far it took me quite some time to get the LEDs in - adjusting the cabling and hot-glueing the LED in - and I'm not certain whether the cable solder points on the Led side would survive a really rough postal handling..



Thomas

p.s.

(the black ones in the photo below are just a few of the ones I've got now..)




E; Δεν είναι "κουκλίστικα"; :)
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223


Με κόστος μόνο των υλικών, έφτασε και αυτό για να κάνει παρέα στο "ειδικό" δίδυμο αδερφάκι του.



Περιέχει updated firmware (καθώς και τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω sd) ώστε να μπορεί να τρέξει όλα τα καλούδια που θα βγαίνουν μέσω VIDE που από εδώ και στο εξής θα υποστηρίζει C
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Επίσημο FAQ από τον Malban

http://vide.malban.de/19th-of-october-official-vecfever-faq?fbclid=IwAR3wS87-09w6DzXQLc2cjEzyjTNkyyb33qgMbF2wFighA-oY73ve5V1OZoc

Δύο πραγματάκια στα γρήγορα, για να ξέρουμε που βαδίζουμε κύριοι :sneaky:

...
version history:
V1.14
– large-scale internal changes to rearrange the code, esp. to now support ‘hybrid’ cartridges
– removed 50K and (32k+4x16k) cart. emulation since it wasn’t used and 2x48K is more useful anyways
– Tailgunner emulator v0.9 added to firmware as test case for a hybrid cart.
...

...
What’s the directory structure used ?
the file structure on the device is simply:

/MENU.DAT if present, the used menu (otherwise one in the firmware is used)
/BUFFER.DAT a 1 or 2MB buffer used as storage for all cartridges
/ROMS/ the roms folder, the top level on the Vectrex side

and the ROM files for emulation cart. reside topmost, too, e.g.
/TAILG.ZIP the ROM file for the tailgunner emulator

with a few cartridges in the roms/ folder that use the v4e extensions initially.
The ‚BUFFER.DAT‘ is a rather special file: it’s actually not used as a simple file but as
a container from the Vectrex-side bypassing the filesystem so please don’t move it around (or remove it).
You can’t break the system but might loose the data in the BUFFER.DAT – when moved it might need
special treatments both for alignment reasons and not to trip the protection layer for the score data.
The VecFever might think you want to cheat.

Τhe ROM files for emulators are the same as the ones for the current MAME, they are checked for consistency first and MD5s are:

TAILG.ZIP 7f52d5fba9c1ea468ac950be816e6682
...

:thumbup:
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223


Ενώ έγραφα το παραπάνω Post, ο Chris (Malban) δημοσίευσε τα νέα. Τώρα είμαι κι εγώ ελεύθερος να σας τα μεταφέρω :)

Με το καινούργιο firmware έχουμε τέλεια εξομοίωση του Tailgunner, χωρίς την διαμεσολάβηση PC. Τα πάντα γίνονται onboard! Το μέλλον διαγράφεται λαμπρό!

Μέσα στο menu επιλογών του Tailgunner, υπάρχει αφιέρωμα στην ιστορία του παιχνιδιού (HISTORY) την οποία θίξαμε και σε άλλο post, ενώ με την επιλογή CREDITS μπορούμε να μάθουμε λίγα παραπάνω για τον τρόπο που έγινε η μεταφορά.



Ο Thomas γράφει:

"Welcome to TAILGUNNER,the 1979 arcade game by Vectorbeam / Cinematronics. This is rather a strange beast - What you are looking at is not a native Vectrex cartridge but rather an emulation running on a faster chip. The Vectrex is used mostly as an input / output device and code is generated for it for each frame in it's "rom". Plus a display pipeline has been added to this rom adr. space to feed the 6809 as fast as possible with even more data. So the challenge (and fun part) was to get this to work in the first place, not the majority of the game code itself. Also of course to build an environment for a dedicated version since so far I always have build a few dedicated cartridges as an end-of-project milestone. Of course this turned out to be quite a bit of work: I realized early that I also could get the .perfect. visual output on the vectrex - twice the 38Hz of the original - when I create quite a bit of custom code and in general optimize the hack out of both the emulation side and the 6809 codebase. As you can see this does work nicely.. Thanks to.......TBD...... TH.SONTOWSKI (C)2018 V0.7"
Η αρχή είχε γίνει λίγο καιρό πριν, με κώδικα του Graham Toal, σε ένα Raspberry Pi μαζί με την VecFever που χρησιμοποιήθηκε για την έξοδο του σήματος στην οθόνη του Vectrex. Μπορούμε να βρούμε το αντίστοιχο video, εδώ πέρα:



Το συγκεκριμένο παιχνίδι αποτελεί καρπό συνεργασίας του Thomas Sontowski με μια μικρή ομάδα ανθρώπων, με αρκετές "ώρες πτήσης" στο ενεργητικό της. Ειδικότερα:

– Ο VTK επιμελήθηκε κάποια ηχητικά εφέ. Σημειωτέον ότι οι ήχοι δεν αποτελούν προϊόν εξομοίωσης.
– Ο Graham Toal για όλη του την συνεισφορά όπως εξήγησα παραπάνω
– Ολόκληρο το ‘original cinematronics emulation group’ : Neil Bradley, Jeff Mitchel, Zonn Moore

Η ευθυγράμμιση των γραφικών προκειμένου την σωστή απεικόνιση στην κονσόλα μας (calibration) μπορεί να χαρακτηριστεί για ακόμη μια φορά υπερπλήρης.



Τόσο στην αρχική (ανεξάρτητη), όσο και στην τελική έκδοση του παιχνιδιού (firmware του VecFever), υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι ελέγχου της κίνησης.



Ο Graham ως πρωτεργάτης, προτείνει ως τον πλέον ενδεδειγμένο από άποψη πιστότητας προς το αυθεντικό, τον "DIRECT". Για όσους αναρωτιούνται για την προσωπική μου προτίμηση, είναι ο "RELEVANT"

Το παιχνίδι λίγο πολύ το γνωρίζουμε και το έχουμε αναφέρει ξανά. Το μόνο που περιμένουμε είναι να δούμε τι επιπλέον το μέλλον θα μας φέρει στην πόρτα μας...όσο ζούμε, ελπίζουμε! :)
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223


Αφού λοιπόν το έβγαλε ο Malban, καιρός είναι να σας πω το καινούργιο συνταρακτικό μυστικό!



Πριν από κανένα μήνα περίπου ο Thomas μου έστειλε το καινούργιο firmware 1.15 με σκοπό την δοκιμή του.
Το μεγάλο νέο ήταν η 100% πιστή εξομοίωση του γνήσιου arcade Asteroids με τρόπο -ala- Tail Gunner όπως περιέγραψα παραπάνω. Η επιθυμία του ήταν να κρατηθεί μυστικό, μέχρι τις παραμονές του νέου έτους. Η χρονική στιγμή δεν επιλέχθηκε τυχαία αφού το 2019 συμπληρώνονται 40 χρόνια από την επίσημη πρώτη κυκλοφορία!



Εντάξει, δεν έχω λόγια να εκφράσω τον θαυμασμό μου για την τέλεια εξομοίωση σε ARM, τέλεια από κάθε πλευρά.
Τα πάντα κινούνται όπως το original, γιατί απλά πλέον είναι το original!
Εμείς βάζουμε το εκτελέσιμο και τις roms ;)



Ναι, σωστά διαβάζουμε. Χαμηλά, εκεί κάτω... (C)1979 ATARI INC

Από το καινούργιο FAQ:
...
V1.15



    • new ability: loading and executing hybrid cartridges
    • new feature: autostart
    • Vector Terminal v1.0: calibration rewritten to use the better ‘Tailgunner’ version
      v1.1: drawing routines and environment adapted/rewritten to use the new optimization
      technique developed for the new emulator – increase perf. across the board
    • Tailgunner v1.0: – improved minor and rare problem with aim/crosshair
      – fixed bus instability issue
      v1.1 – internal rearrangements to decrease code size
    • menu v1.14: sound reg. init upon (re)entry changed to always clear volume registers
...

Όλα τα καινούργια εδώ!

:thumbup:
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Εντάξει! Τι άλλο να ζητήσω επιπλέον; Χθες μου έστειλε τα δοκιμαστικά ο μέγας Chris, έκανε και update το blog κι εγώ νομίζω ότι άλλο ένα όνειρο μου εκπληρώθηκε χάρη σε αυτά τα δυο τρομερά παιδιά που έχουν επισκιάσει με το ανάστημα τους όλη την scene...Ας είναι καλά που μας δίνουν λίγο χαρά!

Να, εδώ: http://vide.malban.de/20th-of-january-getting-more-distracted

Ο Thomas πάλι ...Σύντομα και γι αυτό...
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Σιγά σιγά γίνεται κι αυτό... :emoji_relieved:

Λόγω του ότι μιλάμε ακριβώς για την arcade version, θα υποστηρίζεται και αυτό το εκπληκτικό χαρακτηριστικό...
Από wikipedia...
Red Baron adjusts its own game difficulty by maintaining a consistent average game time from the last 32 games played. The NVRAM stores top three scores as well as average game times. In other words, this game has "adaptive difficulty". The goal of this feature was to adapt to the skill level of the typical player at that location and prevent excessive game times.
Να συμπληρώσω ότι εκτός από τα παραπάνω, το παιχνίδι σώζει επιπλέον και το calibration του χειριστηρίου μέσα στην "εικονική" nvram, όπως ακριβώς και το πρωτότυπο.

Ολίγον video από τον μοναδικό Vectrexmad :

 

sknipas

Retro Member
Messages
245
Reaction score
398
Points
73
δεν παιζει ο φιλος σου να βγαλει αλλα vecfever να αγορασουμε και εμεις;
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
7,016
Reaction score
5,476
Points
223
Φυσικά και παίζει. Όταν είσαι έτοιμος,στείλε μου pm
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
401
Reaction score
991
Points
103
Battle Zone emulator για VecFever! Κυκλοφόρησε και επισήμως :)
Επιτέλους! Πολύ αγαπημένο παιχνίδι :thumbup::thumbup::thumbup:, το είχα πετύχει και με περισκόπιο εκείνη την μακρυνή εποχή που είχαν πρωτοεμφανιστεί στα ουφάδικα!:love:
Να ναι καλά ο Thomas που μας ξαναδίνει αυτές συγκινήσεις και τα συναισθήματα, ίδια με τότε (όπως και όλοι όσοι ξαναζωντανεύουν τα παλιά games με ωραίους emulators και μπορούμε να τα χαρούμε πάλι)...
 
Top