VecFever for Vectrex by Thomas Sontowski

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
356
Reaction score
900
Points
103
ΩΩΩΩΩΩΩ Ε Π Ι Τ Ε Λ Ο Υ Σ!!!!! :thumbup:^n

χμ! και asteroids 1.2!!! yeah
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,017
Reaction score
1,660
Points
123
Εντάξει... Πατείστε μας κι άλλο τον "κάλο"... Δεν πειράζει, είστε καλά παιδιά και σας αγαπάμε, κι ας είστε κάτοχοι Vectrex!
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
ΩΩΩΩΩΩΩ Ε Π Ι Τ Ε Λ Ο Υ Σ!!!!! :thumbup:^n

χμ! και asteroids 1.2!!! yeah
Το 1.2 είναι δάκτυλος του Malban. Τίποτα συναρπαστικό (όπως λέει ο ίδιος). Ένα fix που αφορά κάποιες επιλογές γλώσσας (Γερμανικά) όπου μερικά από τα γράμματα δεν σχεδιαζόταν σωστά. Αυτό μόνο...
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
Έχουμε εξελίξεις :)

Από: http://vide.malban.de/vecfever

(Last update 13th of Mai 2019)
All downloads can now be accessed directly at:
http://vectrex.malban.de/VecFever/

Current “official” firmware version is 1.17!

Link to current FAQ (v1.14): VecFever FAQ

Above also includes download to the SBT of:

  • Asteroids emulator (Rev 1, Rev 2, Rev 4)
  • Asteroids Deluxe emulator
  • Lunar Lander emulator (updated)
  • Battle Zone emulator
  • Red Baron emulator
  • Tempest emulator
  • Vortex emulator
...
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
Hint: Όταν βρεθείτε στα options του Tempest, βάλτε το DEMO : ON . Τότε θα μπορείτε να περνάτε (σχετικά) αόρατοι τις πίστες με κίνδυνο μόνο να φάτε τα μούτρα σας στα spikes (!). Αυτό πατώντας το FIRE 1. Έτσι ακριβώς δούλευε και το original. Δεν αποτελεί cheat. Αν θέλετε πάλι να παίζετε κανονικά τότε βάλτε DEMO : OFF ή απλά κρατήστε τα χέρια σας μακρυά από το FIRE 1 :)
Ήταν ένα από τα κόλπα που χρησιμοποίησε η Atari για να το κάνει ελκυστικότερο προς τους παίκτες και κατ' επέκταση και προς την τσέπη τους. Όμοια λειτουργεί και η επιλογή της δυσκολίας του ταμπλό από τον ίδιο τον παίκτη κατά την έναρξη, μετά το coin, του παιχνιδιού. Ο παίκτης έτρωγε το τυράκι και δεν άντεχε παραπάνω από 2 δευτερόλεπτα μέσα στις υψηλού βαθμού δυσκολίας πίστες! Η λογική ήταν απλή: Συνέχιζε να πληρώνεις για να προχωράς. Αυτή η πολιτική βέβαια δεν "έπιασε" σε πολλούς παίκτες, που απλά το θεωρούσαν καθαρά και μόνο ως κερματοπαγίδα.

Το παραπάνω δεν λειτουργεί στο 'Vortex' romset που αποτέλεσε το prototype, πριν το Tempest πάρει την τελική του μορφή και βγει προς εμπορική εκμετάλλευση στις αίθουσες.
*Αξίζει να διαβάζετε τα σχόλια του Thomas (πατώντας FIRE 3 πριν την έναρξη κάθε emulator) Εκεί μέσα αναλύει αρκετά κάθε παιχνίδι, με πολύ ενδιαφέρουσες "εσωτερικές" ιστορίες και σχόλια ;)

Προσοχή: Πρώτα θα αναβαθμίσετε το firmware στην τελευταία του έκδοση (17) και μετά θα τρέξετε τους emulators. Αν διαθέτετε driving controller (όχι pong paddles!) για Atari, τότε ίσως θα σας χρειαστεί ;)
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
Με την διανομή του νέου Firmware που έχει φτάσει στην έκδοση με το νούμερο 21 (όχι -ακόμα- public) και με την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των νέων χαρακτηριστικών που έχουν να κάνουν με επιλογές σχετικές με την ευθυγράμμιση και γεωμετρία της οθόνης, έχουμε κι έναν νέο arm emulator για το παιχνίδι Demon


Πρόκειται για το τελευταίο παιχνίδι της Rock-Ola Mfg, το 1982, που ενώ ήταν σχεδόν έτοιμο δεν είχε ποτέ την τύχη να κυκλοφορήσει σε ευρεία διανομή. Με το κλείσιμο της εταιρίας, παρέμεινε κι εκείνο ως επτασφράγιστο αλλά ξεχασμένο μυστικό, μέχρι που κάποιος αποφάσισε να προχωρήσει σε dump των eproms και να το χαρούμε στο MAME. Βασιζόταν στο πολύ ικανό αλλά ήδη γειρασμένο για την εποχή hardware της Cinematronics. Ο χαρισματικός Thomas μας το προσφέρει πλέον έτοιμο, ξανά στον φυσικό του χώρο, επί της οθόνης του Vectrex, μέσω VecFever.


(Πηγή: KLOV)

Συγκεντρώστε κρυστάλλους ως πυρομαχικά για να οπλίσετε τα όπλα σας και τοποθετήστε τους πάνω στο κινούμενο όχημα, αποφεύγοντας τους εχθρούς ρομπότ αλλά και υπόλοιπες ζωικές μορφές που σας κυνηγάνε ανελέητα. Κάντε ελιγμούς και έξυπνες μανούβρες πίσω από τους βράχους που προσφέρουν κάλυψη - απόκρυψη τόσο σε εσάς, όσο και στους "κακούς". Η διανυσματική απεικόνιση της δράσης, ενισχύεται στο original (πρωτότυπο) με την βοήθεια καλοσχεδιασμένων, χρωματιστών σελοφάν. Βγείτε λοιπόν μπροστά από τους εχθρούς σας, αιφνιδιάστε τους και ...φάτε τους ζωντανούς!

Μπορεί στην αρχή να μην σας προκαλέσει ιδιαίτερη εντύπωση αλλά πιστέψτε με, τρώγοντας έρχεται η όρεξη! ;)

Περισσότερες πληροφορίες για την Rock-Ola αλλά και για το ίδιο το παιχνίδι, μπορούμε να αναζητήσουμε εδώ

Στο αρχικό menu, επιλέγοντας CREDITS, διαβάζουμε:

Welcome to Demon, the unreleased monochrome vector arcade game by Rock-Ola. This game was pretty near to being finished if not already done when Rock-Ola decided to leave the arcade business. An interesting game concept which was ambitious in 1982 for the by then seriously aged Cinematronics CCPU hardware. So in order to display more this game has a load balancing scheme for the graphics and a wide variety of things being drawn in alternate frames only, if the time runs out. Heads and bodies of drones, explosion dots, texts, even the boulders and the letters themselves of the upper score strings are dropped. Score 'sprites' are even always drawn in two steps, the '00' in one frame and the actual values in another. and the upper score strings are drawn every other letter per frame, if at all. This results in serious flickering and a quite strange way to draw at times,too. Not something the Vectrex likes at all..Still, for a CCPU game running on the Vectrex this was ideal: All I have to do is patch the load balancing and manage the sequence of drawing of objects to both stabilize the output and draw absolutely everything each frame. Audio was similarly well suited: Demon uses an audio board with three 8910 audio chips and a very similar 8912 is in the Vectrex. So I could grab the original audio data for once, only had to reverse engineer the audio board communication and output a pleasing soundscape with three instead of none sound channels. The global-per-chip noise and alternate amplitude control was a minor concern here since Demon uses both but again prioritization and a bit of hand holding of the sound effects did held and I am extremely pleased with the resulting soundscape. I absolutely loved the menacing background sounds of the demons.

TH. SONTOWSKI
(C) 2019 V0.8
 

dimfil

Retro Mentor
Messages
1,017
Reaction score
1,660
Points
123
Μα, να μη μας μείνει φράγκο στην τσέπη μ' αυτό το παιδί...
:D:D:D
 

Pluto63

Retro Addict
Messages
727
Reaction score
820
Points
93
Άντε να φτάσει το πακέτο, σήμερα μου ήρθε η ειδοποίηση, θα το κρατήσω για τα... Χριστούγεννα με βεκτρεξ time.
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
'Ακη, αυτό είναι πολύ φρεσκαδούρα. Μου ήρθε σήμερα τα ξημερώματα...
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
Από χθες λοιπόν έχω στα χέρια μου την 0.9 έκδοση του καινούργιου ARM emulator που θα τρέχει σε VecFever, φτιαγμένο από τα χέρια του Thomas.

Η έκπληξη μου ήταν διπλή. Δεν σας κρύβω ότι λόγω της πολυπλοκότητας του arcade, δεν είχα σχεδόν καμία ελπίδα ότι η εξομοίωση του (σε τόσο -ΤΕΛΕΙΟ- βαθμό) θα ήταν ποτέ εφικτή. Ακόμα όμως και αν γινόταν, δεν πίστευα ότι η δράση και απεικόνιση θα ήταν τόσο κρυστάλλινη και καθαρή δίχως το άκρως ενοχλητικό, πολύ έντονο flickering, οπτικό φαινόμενο που είχαμε να αντιμετωπίσουμε βλέποντας και παίζοντας το μέσω 'TTL to USB' + 'VecMAME' emulator στο PC μας.


Λίγα στοιχεία για το original hardware

Πρόκειται για ένα έγχρωμο παιχνίδι, διανυσματικής απεικόνισης βασισμένο πάνω στον 6809, συνεπικουρούμενο από math box και ειδική διάταξη ήχου προκειμένου να επιτύχει σύνθεση ανθρώπινης φωνής και ηχητικά εφέ, τόσο ρεαλιστικά λες και έχουν βγει απευθείας από την ταινία. Η πρώτη του κυκλοφορία έγινε το 1983, από την Atari.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, να δούμε πρώτα τι μας αναφέρει ο Thomas, στα credits:

Welcome to Star Wars, the colour vector arcade game by Atari. This game obviously is great because of the theme but is is also interesting by a technical viewpoint: Even though it uses another cpu, new mathbox, additional sound board and speech it still is clearly a child of my - all time favourite - Asteroids. The Basic setup: An 8bit CPU using a master interrupt handler - with several software design decisions hinging on this premise are identical. It is also very cleanly programmed, a real bonus and is definitely not always the case. Another unique feature of the game is that it deliberately draws bright vectors out of bounds of the screen when being hit to lighten up the entire screen. This works extremely well - and also on the vectrex. As you can see the amount of the vectors is a bit too high for the vectrex and the sound clearly out of its league - the original uses four pokeys and a speech chip - but I think the output for the vectrex is still enjoyable.

Th. Sontowski
(c) 2019
Από την πλευρά του ήχου κάποια θυσία ήταν αναγκαίο να γίνει. Απουσιάζουν τα εφέ της ανθρώπινης φωνής με κάποια άλλα, όπως η γλυκιά φωνούλα του R2D2, να παραμένουν. Παίζοντας το παιχνίδι, το "αυτί" μας δεν πιάνει την διαφορά.

Στον τομέα ων γραφικών, η επιλογή είναι αποκλειστικά δική μας. Πόσο "βαρύ" θέλουμε το παιχνίδι; Πρέπει να προετοιμαστούμε πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο αλλά και πάλι η δράση επί της οθόνης είναι ξεκάθαρη, πάντα σε σχέση με την καθαρή εξομοίωση του arcade όπως προανέφερα.

19000

Στην κλασσική πια οθόνη αρχικών επιλογών, διαλέγοντας GRAPHICS μπαίνουμε στο ακόλουθο υπό-menu

19001

Επιλέγοντας ARCADE έχουμε όλη την δράση του original με κόστος ορατό flickering. Με την επιλογή VECTREX απουσιάζει ο σχεδιασμός του fighter αλλά και τα εφέ των ασπίδων. To flickering από την άλλη, πάει πολύ απλά, περίπατο. Ο Thomas μου λέει ότι όποιος αποφασίσει στο μέλλον να φτιάξει μια ειδική διαφάνεια (overlay), θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα μιας που ο σχεδιασμός του εσωτερικού του σκάφους από το πρόγραμμα είναι στατικός και πανομοιότυπος καθ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Αξίζει το κόπο να θυσιάσουμε στον τομέα flickering για να έχουμε ένα στατικό και αμετάβλητο γραφικό, κολλημένο πάντα, πάνω στην οθόνη μας; Αν νομίζετε ότι αξίζει, τότε οι επιλογές +XWING και +SHIELD είναι δικές σας. Ακόμη όμως κι έτσι, το flickering είναι ελάχιστο και ορατό μόνο όταν έχουμε υπερβολικά πολλά vectors ταυτόχρονα, όπως π.χ στην οθόνη τίτλων, με την ιστορία να σκρολάρει σε -ala- movie εφέ, όπου όλοι οι χαρακτήρες του κειμένου είναι διανυσματικοί.

Επιλέγοντας XWING :

19002

19003

Όλα είναι τόσο καθαρά που για πρώτη φορά διέκρινα το κείμενο πάνω στην επιφάνεια του Death Star

19004

19005

Η γεωμετρία των σχημάτων, μετά το απαραίτητο calibration στο δικό σας μηχάνημα, είναι καταπληκτική

19006

Ορίστε και δυο οθόνες, επιλέγοντας μόνο : VECTREX

19007

Όπως βλέπουμε, απουσιάζει τελείως το cockpit του σκάφους μας

19008

Πράγμα που δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστο την δράση και την αξία του παιχνιδιού.

Ο Τhomas και πάλι μεγαλούργησε!:)
 

Pluto63

Retro Addict
Messages
727
Reaction score
820
Points
93
Απίστευτο .... ένα mail με συγχαρητήρια στον Thomas για αυτό που είδαμε στην παρουσίαση σου Γιώργο θα το στείλω σίγουρα.
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,956
Reaction score
5,346
Points
223
Update: firmware v1.26 /fix for Vectorblade
Posted on 5. January 2020

;)
 

sly*m

Retro Enthusiast
Messages
356
Reaction score
900
Points
103
To site του Thomas είναι κλειδωμένο ακόμα...
 
Top